Level up

Ännu en dag på jobbet, och det finns väl egentligen inte så mycket att berätta. På grund av allt (o)nödvändigt arbete har det inte hunnits med att spela något alls. Eller jo, lite Diablo 2 hinns alltid med. Sophie har börjat med en Firewall-Sorc och jag gör det bästa jag kan för att hitta bra utrustning åt henne och spöa monster.

Jag har dock beställt lite rollspels grejer. Eller närmare bestämt
Galtevår och rollspelsformulärer. Hoppas på att kunna leda gruppen lite i DoD-T. Även fått mycket inspiration de senaste dagarna på en egen liten kampanj eller äventyr. Jag behöver bara läsa på mig lite bättre om spelet greografi och religon, sen är jag nog redo.

En liten "kul" nyhet för svensk spelmedia är Level och Bungies samarbete. Tydligen ska Tobias Bjarneby ha bett i sin blogg att alla prenumeranter om att ha tålamod med anledning av Levels kommande scoop. Innehållet i nummer sju var så brännhett att redaktionen inte kunde ge prenumeranterna tidningen före lösnummerköparna. Men tydligen har någon gjort bort sig och läkt information. Den nådde till slut den gigantiska spelsidan Gamespot där man inte var sen att ge credds till Level. Hur denna läcka påverkar framtida samarbeten kan man spekulera i. Halo 3 ser i alla fall ut att bli obehagligt bra, och snyggt. Personligen har jag aldrig fallti för storyn i den serien men alltid uppskattat det härliga tempot och de intesiva eldstriderna som hela tiden uppstår.

Även om jag varit slarvig och tappat bort länken kan jag berätta att ett gäng hardcore gamers håller på med en mod till KotOR 2. De ska tydligen lägga till en massa alternativa slut, lägga in de borttagna mellansekvenserna och även lägga till fabriken där HK-47 blev tillverkad. Dock verkar det som att modden endast blir tillgänglig för PC-spelarna och inte til XBox. Jag får väl helt enkelt fortsätta vänta på att en tredje del ska komma.


Kommentarer
Postat av: Krille

För all del, men varför Halo 3 när det kommer The Darkness och Bioshock? ^^

Postat av: Kubbe

yay dod-t

2006-11-01 @ 23:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback