No cash. No fun and games

Det kommer en drös med spel till Xbox 360 nu som jag verkligen vill ha. Marvel - Ultimate Alliance , Splinter Cell - Double Agent , Pro Evolution Soccer 6 och  Phantasy Star Universe. Vars tusan är det tänkt att jag ska få pengar från till alla dessa spel? No cash. No fun and games. Kanske borde jag ta och sätta dem i en lista av bocka av dem en efter en. Eventuellt kan jag nog unna mig 1 eller kanske 1,5 spel i månaden om jag börjar snåla och slutar köpa massa snask och läsk på helgerna.

PES 6 är det dock inget snack om saken, det spelet både kan och vill jag köpa. Kanske redan idag när jag är klar på jobbet (för örvrigt måste jag jobba till 15.30 och inte 14.00 som blev sagt igår) drar jag till EB. Marvel spelet vill jag mest skaffa för att spela med KG, frågan är väl bara hur bra är spelet är när man inte har någon kompis att spela det med? Samma kan man nog säga om det kommande Phantasy Star spelet, fast det har ju både ett singel och ett mmo läge det kan spelas i, och det kommer även till PC så Sophie kan vara med. Splinter Cell är dock en lite enklare historia. Rent spelmässigt tycker jag att den serien är bättre än MGS, dock är storyn lika tråkig som mitt jobb vilket säger en hel del. Fast jag har inget akut behov av det spelet. Jag vet att om jag bara väntar några veckor så lär spelet dyka upp på tradera för en billigare peng. Sen kan jag ju alltid lägga lite hopp på Goodgame och att de skickar ut ett av åvanstående spel. Minns att förr-förra julen så levererades nästan hela min önskelista från dem.

Ett nytt kortspel har ju även dykt upp, World of Warcraft. Jag har varit riktigt sugen på att införskaffa en lek eller två, men efter att Kubbe droppade pris-bomben på mig är jag inte lika sugen längre. 189:- för en lek, sedan 50:- per booster får en att tänka om. Det är ju nästan dubblet så dyrt som Magic. Och det höga priset var andledningen till att jag slutade med det. Sedan att Blizzard ligger bakom tyder väl på att de kan ta ocker priser och inte är i behov av att sänka priset. Ska jaga runt lite på nätet och se om man kanske kan komma över 2st lekar till ett bra pris. Annars får det va!


Kommentarer
Postat av: Kubbe

det ska börjas nu... idag :P kosta vad det kosta vill :D

2006-10-27 @ 09:58:20
Postat av: Krille

Hoho! Blizzard fräser vidare och tjänar SKÖNA pengen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback