Queer it!

Snubblade över en artikel om spelet alla spelat/sett/pratat om den senaste tiden. Nej jag talar inte om WoW utan om något lite simplare och charmigare. Jag pratar om spelet KG höjt till skyarna och som jag både bloggat och hunnit spela mig less på. Dead Rising var namnet.

Gaygamer har i alla fall gjort en lista över orsaker som gör Dead Rising och dess macho-antagonist Frank till ett av spelvärldens bögigaste lir (Inget illa ment mot er). And here's the list -

1. Saker och ting går snett i början av spelet på grund av en liten pudel (pudeln heter för övrigt ”Madonna”).

2. Man kan powerdressa huvudpersonen Frank i en rosa svid med byxkjol. Eller en svart cocktailklänning med röda rosor på. Bland annat.

3. Accessoarer i massor! Handväskor, gigantiska parfymflaskor och överdimensionerade läppstift kan alla användas för att ta zombies av daga.

4. En skinntajt tröja som slutar strax över naveln.

5. Man kan byta hårfärg i spelet. Vilken är Franks naturliga hårfärg? ”Only his hairdresser knows for sure!”

6. Det finns en butik där man kan roffa åt sig en tröja med en naken man på trycket. Namnet på butiken? ”In the closet”.

7. Förutom att slå ihjäl zombies så handlar spelet lika mycket om shopping – och alla vet ju att bögar älskar shopping!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback