There is no Cow level

I helgen har det hunnits med en massa roliga saker. I fredags kom Kubbe med förslaget att se Steamboy och Liftarens Guide till Galaxen. Trots att Liftaren inte följde boken uppskattade jag den väldigt mycket. Man fick sig ett par skratt och den var visuellt vacker. Mina åsikter om Steamboy har jag redan skrivit om och jag står fast vid att det är en av de bästa anime filmerna på senare tid.

Lördagen spenderades med Edvard och gänget och fortsättningen på Delta Green uppdraget som hade påbörjats förra veckan. Cell H befann sig i Groversville där de undersökte en serie mord. Min karaktär Rick fick sig en rejäl överraskning av agent Miller när han anlände. Det går inte riktigt att beskriva vad den hysteriske Miller visade mig (men det kom att kosta mig 11 SAN). Resten av tiden i Groversville spenderades på bästa Akriv-X vis. Efter att ha följt ett par lösa trådar slutade det hela med närkontakt med livs levande utomjordingar. Medan agenterna i Cell H verkade en aning nervösa och paranoida över upptäckten var Rick helt lyrisk. Äntligen började bitar från barndomen falla på plats. Alla de där hemliga mötena hans farfar hade i källaren, de underliga bilderna han gömde i sina gamla böcker på vinden, han var inte galen. Dessvärre var Miller och gänget väldigt benägna att utplåna de små gråa varelserna och alla bevis. Jag gjorde vad jag kunde för att hjälpa dem, jag har sett vad Miller för med folk som inte samarbetar. Så med hjälp av lite krut och hembyggda bomber var problemet snart löst.

När jag kom hem sen på natten berättade Sophie att Johannes, Kim och Magnus höll på att installera Diablo 2 för att lira det över nätet med oss. Dock så misstänkte vi att det kanske skulle bli problem att få det att fungera. Det var mycket strul fram och tillbaka innan vi fick kontakt med Johannes dator, men problemen slutade inte där. Magnus nerladdning av spelet tog ca 2 timmar, plus att cracken inte fungerade som den skulle. Det största problemet för natten vad Kims brandvägg, eftersom han inte använder XP utan Windows 2000 Server, och ingen hade en aning om hur man stänger av den. Klockan var runt 04.30 innan jag och Sophie till slut gav upp och gick och la oss.

Var helt slut dagen efter men vi fick höra av Johannes att de till slut löst problemet och att vi senare skulle spela. Jag har aldrig tidigare spelat Diablo 2 med sex personer. Det var grymt kul och en aning förvirrande. Folk sprang omkring som yra höns och dödade monster på olika håll och samlade skatter. Lyckligtvis har vi ingen loot-ninja i gruppen, så alla skatter fördelades i stan eller såldes vidare för pengar. Dock så känndes det som att varje gång vi tog en Town Portal fastnade någon i stan och drog ut på tiden. Hur som helst var det riktigt kul och jag hoppas att vi snart kan spela igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback