Winter is Coming!

Jag har insett att jag är mer eller mindre manisk. I alla fall när det kommer till saker jag verkligen gillar eller sett fram emot. Som till exempel när jag fick Enchanted Arms eller Dead Rising eller bara för den delen rollspel när jag började vara med Edvard, Kubbe, Mats och KG. Nu har min mani tagit fäste i fantasy litteratur, närmare bestämt George R.R Martins verk "A Game of Thrones". Low-fantasy när den är som bäst! För er intresserade kan jag snabbt dra handlingen för er;

"Långt i det förflutna kastade en övernaturlig händelse om själva årstiderna, och sedan dess kan somrarna vara i decennier och vintrarna hela livstider. Nu närmar sig vintern, och med den ett hot från mörka krafter bortom den kontinentvida mur vid Winterfell som skyddar Kungarikets norra gräns. Men Kungariket har andra problem också: kungens rådgivare har dött under mystiska omständigheter, och hans fiender vädrar morgonluft. Mot sin vilja accepterar Lord Eddard "Ned" Stark positionen som kungens nye rådgivare, och lämnar sitt frusna land i norr för intrigerna i söder."

Precis som sig bör ligger fokus på intriger, konspirationer och ridderlig ära. Här finns ingen plats för spetsörade alver eller skäggiga dvärgar. Nog för att de talas en del om forntida drakar och odöda som stryker omkring i de väldiga skogarna. Stämmningen är på topp hela tiden och man vet aldrig vem man kan lita på eller vad som väntar bakom de stängda murarna. Low-fantasy när den är... vänta jag har sagt det här förr?

Precis som bestämt blev det ingen rollspel i helgen, och inte den kommande heller. Istället har vi lirat lite brädspel. Edvard spöade oss alla i Munchkin med sina Boots of Buttkicking. I Arkham Horror fick vi alla se oss besegrade av monster och folk som kastade ut oss på gatorna. Sedan inledde vi kampanjen i Warhammer Quest med att spöa lite gobblins och klaga på Kubbe och hans 1:or i Power Phase som bara lockade fram fler monster. På fredag ska vi ge oss på brädspelet A Game of Thrones och förmodligen fortsätta med Warhammer Quest.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

feel my powa of 1337 dice roling skillz :P

2006-10-11 @ 17:45:17
Postat av: Edvard

Personer som lätt blir maniska kan ha såkallade "missbrukarpersonligheter", du kanske borde skära ner på energidryckerna ^^

2006-10-11 @ 19:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback