A sad and rainy day

Läste idag att Steve Irwin gått döden till mötes. Hans öde blev beseglat av en stingrocka som stack honom i hjärtat när han var och filmade en undervattensdokumentär. Jag är inte världens största fan av hans program och dokumentärer, men det är alltid lika tragiskt när en sådan entusiast omkommer. Hatten av för dig Steve.

Har kämpat mig vidare i Ninety-Nine Nights. Blev less på Inpyss's kampanj och började istället kolla på Myifee och Aspharr's berättelser. Måste säga att Aspharr är utan tvekan den roligaste karaktären att spela med. Inte nu för att jag är en sucker för blonda unga killar, utan för att han svingar ett abnormt spjut... okej, det där kanske lät lite fel men ni förstår nog vad jag menar. Killen klyver goblins i mängder som om de vore maskrosor.

När som helst så släpper Riotmind sitt första äventyr till Drakar & Demoner - Trudvang. Måste säga att de verkligen har lyckats skapa en unik och underbar värld, och ett bra spelsystem. Nordisk mytologi, Isländska sagor och troll direkt tagna ur John Bauers målningar. Det finns verkligen ingen rollspelsvärld jag tycker bättre om just nu. Äventyret heter Galtevår - "Äventyrarna dras in i en handling som erbjuder både gudlösa gudsmän, sammansvärjningar, vakande vitnervävare och urgammal trolldom. De måste resa över vindpinade slätter och genom mörka trollskogar bara för att finna att den hemlighet de börjat blottlägga är både större och äldre än de någonsin kunnat ana." Förutom äventyret så har de nyligen släppt boken Eld & Sot, där kan man läsa allt om dvärgarnas kultur, historia och syn på de som bor utanför berget.  

Upptäckte att det finns riktigt gott om bra serietidningar på tradera. Hittade massor av Spawn, Lobo, Savage Dragon, Alien vs Predator och Batman (av Frank Miller). Ännu bättre var det att priserna inte var så tokiga. 50:- för ca sex nummer känns ju som ett riktigt fynd. Det kliar lite grann i fingrarna...

Det gör ju inte saken bättre att det har släppt 7th-edition till Warhammer, grundboxen som innehåller över 100st dvärgar och gobliner för ynka 300:-, det enda som hindrar mig från att köpa den är att jag vet att figurerna bara skulle samla damm. Tyvärr spelar man på tok för lite för att det ska vara värt besväret. Saknar den tiden då helgerna gick ut på att planera sin arme och införskaffa nya modeller. Fast nu så spelar man ju istället rollspel på helgenrna och de måste ju faktiskt räknas som någonting.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var kanske inte så oväntat att Irwin dog, men jag tycker det har gått dödsrykten om honom ett par gånger.

Men eller hur att den där startboxen med dvärgar och gobliner är så ÄCKLIGT, PISSIGT billig? Jag får nästan spader, för 180 spänn (om man delar på boxen med en vän) så får man närmare 100 goblin-modeller! HUNDRA!!

Fy fan alltså, det är nästan så jag får lust att börja spela goblins på ren princip.

2006-09-04 @ 23:55:50
Postat av: Anonym

Jag vet inte om jag kommer kunna hålla mig ajour med Riotminds releaser i denna version av DoD, jag har alla DoD6-böckerna som dom släppte, men nu känns det som att man måste börja om att köpa böcker, och jag gillar inte alls deras nya layout (glansiga sidor).

Vad jag gillar, och gillar skarpt, är WFRP2, som jag fick i posten idag. Det är sjukt underhållande läsning, och så pricksäkert brittiskt att det är svårt att tro att spelet är skrivet av amerikaner denna gång. När svärdsslamret klingat ut i Temple of Elemental Evil så vet jag ett rollspelsgäng som kommer ge sig ut i Drakwald...

2006-09-04 @ 23:58:41
Postat av: Edvard

Ja, det var jag som skrev de ovanstående.

2006-09-04 @ 23:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback