Grind my gears

I helgen så blev det att spela ett annat rollspel, Delta Green. Call of Cthulhu fast det utspelat sig under 1997, och man tar rollen som en agent från någon statlig organisation. Övriga gruppen har redan hunnit med att spela 2 äventyr/uppdrag och blivit intagna i Cell H. Så för min del handlade det mesta om att ge mig ut på ett uppdrag med tre FBI agenter som egentligen inte ville berätta för mig vad som pågick. Men efter att ha infiltrerat en sekt och forskat kring gamla fall i Ohio stod det klart att detta har med det övernaturliga att göra. Rick Goudsmith som karaktär heter är en ung CIA agent som specialliserat sig på militär tekenoligi och data, och han har även en viss förkärlek till UFO:n och allt som krestar runt dom. Men visst var det en omtumlande händelse då vi kom öga mot öga med vad som endast kan beskrivas som en väldigt aggresiv utomjording. Rick kommer behöva en massa terapi innan han kan gå tillbaka till arbetet i alla fall och förmodligen är detta bara början för honom.

Dead Rising är utspelat 2 gånger, men jag har redan påbörjat mitt tredje varv. Klantigt nog har jag inte lyckats få fram det "riktiga" slutet. Jag måste dock erkänna att jag börjar bli en aning less på att klyva zombies med svärd, yxor och diverse motordrivna vapen. Jag ser verkligen fram emot att kunna lägga spelet på hyllan och fokucera på några nya spel. Just nu ser jag mest fram emot Assain's Creed och vad jag tror kommer bli årets viktigaste spel till 360 - Gears of War. Har suttit och nött varenda trailer på nätet och läst varenda aritkel och preview jag kommit över. Jag tror verkligen att det kommer vara det bästa som hänt sedan skivat bröd. Ett uttryck jag använder alldeles för ofta kanske.

Köpte senaste Level igår och bläddrade igenom den som snabbast. Fanns en mycket intressant artikel om det nya Zelda spelet och en om Secret of Mana, som förmodligen var mitt första riktiga möte med rollspelsvärlden. Tidigare hade jag mest hållt mig till olika sport- och plattformsspel. Men SoM var verkligen någonting utöver det vanliga. Jag undrar varför det aldrig blev så att jag köpte spelet. Jag kan minnas att jag hyrde det ett tiotal gånger och spelade det med både Klicken och Tjernlund. Kan dock aldrig minnas att vi klarade ut det. Slutet var jag med om för bara något år sedan då jag spelade emulatorer som en tok.

Angående sportspel så har Pro Evolution Soccer 6 nått spelhyllorna. Denna gång blir det inte Fifa som ska spelas i mina konsoller. Det blir PES för hela slanten. Jag måste se till att skaffa en extra handkontroll så att jag och Kim kan dominera lika mycket som vi gjorde i Fifa.

Sen så måste ni som inte redan gjort det kolla på våran valp Ruffa. Hon är bara 2 veckor på kortet, så det kommer dröja 7-8 veckor innan vi kommer att få henne på riktigt. Jag och Sophie kan knappt vänta. Vi är så Pepp!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback