I like swords

I helgen var äventyret på full gång igen. Denna gång var det mindre besök nere i templet och mer bekymmer i Hommlet, staden som vi har slagit läger i. Riddar-Roland, Björns far, kom på visit med sitt "lilla" följe på 150 man. Lyckligtvis för Bards del följde även hans dotter med. En ung och fager mö. Självklart spillde Bard inte en sekund, utan klämmde i från tårna för att uppvakta den unga flickan. Med hjälp av lite flight-potions och magi kunde hon inte motstå den gudomliga barden. Men som den gentleman han är förtäller inte historien mer än så. Fast Roland uppskattade inte det hela och släppte aldrig barden ur sikte. Väl nere i templet blev det lite svårare än vanligt. Troll, Owlbears och en Hydra stod på menyn. Gen-Fu fick nästan än en gång se sig besegrad efter att ett troll mosat honom som en tomat. Men det krävs tydligen mer än ett 400kg troll för att få denna österlänning att somna in. När vi väl var nöjda med det vi hade dödat begav vi oss tillbaka till Hommlet för att sälja och köpa ny utrustning. Jag tror vi spenderade nära 40'000gc på ny utrustning. Förutom nya feta rustningar till våra krigare fick jag mig en +2 Short Bow och en magisk hatt.

Rullade även fram en karaktär till WHRP. Det blev en hafling fieldwarden vid namn "Berry Birdnest". Jag har dock inte börjat skriva hans bakgrund ännu. Men jag har en fin bild framför mig på en 1m hög och 45kg tung klump. Rödsprängt ansikte, en ful och bruten näsa, gult ruffsigt hår som liknar ett kråkbo. Han har en tatuering på sin högra arm som ska föreställa lammgrytan hans mor alltid lagade. Mer än så har jag inte tänkt ut. Men av någon anledning har han gett sig av från the Moot på äventyr. Kanske har han blivit bannlyst, kanske jagar han någon illdådare. Den som lever får se.

Har för första gången fått storstryk i Enchanted Arms. Dock berodde det helt på min egen klantighet. Jag var alldeles för girig och började striden med att använda mina EX attacker. De gjorde inte särskilt mycket i skada och strax därpå började boss-fanskapet att regenerera. Enda sättet att hindra honom från att göra det är att utföra en EX attack, vilket jag redan hade slösat på honom. Aja, han sparkade skiten ur mig och jag hade inte tid att möta honom igen pga arbete.

Inget företag kan göra brädspel som Fantasy Flight Games. De har ju gett oss spel som
A Game of Thrones , Twilight Imperium , Arkham Horror och Runebound ,för att bara nämna några av deras storverk. Listan kan göras mycket längre men vi stannar här. Det förstnämnda, aGoT, har jag för stunden utlånat till min vän Axel, men nu börjar jag sakna det allt för mycket. Måste försöka få tag på honom nästa gång han är i Piteå så jag kan få spela det med Edvard och gänget. Sen måste jag nog kolla över min ekonomi lite. Jag vill faktiskt hellre ha lite mer brädspel i hyllan är tv-spel och roll-spel. Jag är väl medveten om att de spelas för lite brädspel, men om man nu äger fler så borde det ju automatiskt leda till mer speltimmar. Eller har jag fel?

Kommentarer
Postat av: Kubbe

barnarov :P akta dej så du inte får ett +2 2handed sword i sidan :D

2006-09-18 @ 19:10:33
Postat av: Edvard

Klart fler spel leder till fler speltimmar. Det är matematiskt bevisat! Marsch ut nu och köp spel!

2006-09-20 @ 22:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback