I love bees

Goda nyheter från Goodgame , det nästa spel jag kommer att få recensera är Dead Rising. Det kunde inte ha blivit ett bättre spel. Jag som gått omkring och funderat på vilka spel jag kan sälja för att få råd med det. Nu slipper jag fundera. Nu kommer det hem i posten vilken dag som helst. Ännu bättre är att jag redan vet hur bra spelet är, så jag kommer inte att bli besviken. Dock återstår det och se om jag kan ge spelet full pott. Jag är ganska snål med tior och än så länge är det bara MGS: Twin Snakes och Fahrenheit som nått hela vägen i mina ögon. Men jag har stora förhoppningar på Dead Rising.

Sen så har jag nästan hunnit klart med Enchanted Arms. Har passerat 30 speltimmar och böjar närma mig 40. Enligt mätaren är 92% avklarat, och jag misstänker att jag står utanför isdrottningens slott. Men istället för att gå in och kolla läget har jag valt att börja gå tillbaka i spelet. Finns nämligen ett hemligt shrine där man hittar riktigt svåra monster och riktigt feta skatter. Ska nog ta mig igenom den före jag går till vad jag misstänker är sista bossen. Sen finns det ju alltid en drös med golems man ännu inte har hittat. Även om jag sällan spelar med dem är det alltid skönt att ha dem, bara för att.

KG håller tydligen på med en fet kampanj i Resident Evil rollspelet. När den blir av att spela vet jag ännu inte. Det är ju inte mycket kvar på the Tempel of Elemental Evil men sen har ju WHRP börjat spelas. Kanske vill Edvard ta ett avbrott som SL och låta KG ta över en stund. Ser hur som helst fram emot kampanjen och att fly undan från zombies. Kommer i alla fall att spela en läkare. Namnet är klart, Andy Collins, men övriga historien om honom är ännu ett mysterium. Han kommer i alla fall vara väldigt godhjärtad och villja försöka rädda alla han möter på sin resa.

Har funderart lite över den här Star Wars D20 kampanjen jag börjat skriva på. Kommer det ens finnas tid att spela den, nu när så många rollspel och brädspel är på ingång. Jag tror bestämt jag lägger boken i hyllan tills vidare. Kanske finns det mer tid senare någon gång. Istället kanske man får ta och roa sig med det här . Dock tänker jag aldrig betalar de summorna för ett sådant spel. Det kan ju inte dröja länge innan man hittar det på rea eller på tradera.

Kommentarer
Postat av: Edvard

Inte mycket kvar på Temple of Elemental Evil? Hey man, om ni tänker röja varenda litet rum på varje våning så kommer ni nog att ha en hel del att göra, det vill jag lova. :)

Sen så KAN man ju använda sig av list också...

Ah, så du har fått nys om Res Evil-kampanjen? Men jag vill inte riktigt kalla det för kampanj, jag tycker scenario är bättre. All Flesh Must Be Eaten är inte kampanj-material, det är scenario-material. Perfekt för snabba, intensiva och actionfyllda äventyr som tar några spelsessioner och som troligen slutar i ond, bråd död för alla spelpersoner. Det är det som är grejen med AFMBE, eftersom man mest kör one-shots så är det fritt fram för ens RP att dö på coola och intressanta sätt. Och vad kunde vara mer coolt och intressant än att bli söndersliten av en hord glupska zombies?

Åhh, det påminner mig om att jag MÅSTE köpa Feng Shui så vi kan köra läckra one-shots i äkta Hong Kong-actionmiljö. Vi snackar två pistoler som bara behöver laddas om när hjälten har ett behov av att stå och se cool ut några sekunder. Blanda det med furiös Kung Fu-fajting a'la Bruce Lee/Jet Li/och lite Jackie Chan inslängt som extra krydda. Briljant. Fucking amazing. Kan det finnas något ballare sätt att variera sig på? Jag menar, det finns väl ingen person som inte gillar Hong Kong-film? Jag måste fan fixa Feng Shui nästa månad när jag har fått lite kosing. Har jag tur dyker det upp på Ebay. För det är ett som är säkert, andrahandsmarknaden för rollspel i Sverige existerar mer eller mindre inte. På tradera hittar man nästan aldrig något. Det är bara gamla DoD-böcker i uselt skick som går för 600 spänn styck.

Men i varje fall så ser vi alla fram emot Resident Evil-kampanjen med glitter i ögonen. Du var inte med förra gången, men det var rent apkul. Jag har faktiskt ingen aning om varför vi aldrig spelade klart.

Aaanyway, vi måste absolut spela lite mera brädspel. Fan, har du spelat det gamla Arkham Horror? Du kanske inte har gjort det, det är ju rent tragiskt egentligen. Jag måste ta med det någon gång, vi får ta och viga nån helg åt brädspel. Klart, jag har ju hört talas om att det nya Arkham Horror skall vara häftigt och ballt, men vi har haft så jäkla mycket kul med det gamla att det är rent oförskämt. Jag säger bara en sak, och det är: FEAR the Fast Talk-rullningar!

Peace out, brother.

2006-09-20 @ 22:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback