Innocence proves nothing

Som vanligt har jag svårt att släppa taget när jag verkligen börjat intressera mig för något. Nu är det så med 40KRP. Just nu finns det inte så mycket att läsa om spelet. Spelet släpps först i Mars -07. Det man hittar på nätet än så länge är mest folks gissningar, förhoppningar och ett par pressmedellanden från Black Industries som ansvarar för spelet. Än så länge har jag förstått att det kommer släppas tre stycken grundböcker. De går att använda var för sig eller alla tillsammans. Böckerna som kommer är;

Dark Heresy - March 07
Key Theme - Investigation
Players are part of an inquisitor’s retinue rooting out corruption (bad humans), heresy (Chaos taint) and alien threats. Psykers, military men, interrogators and other trainee inquisitors, etc. Think Traveller meets Call of Cthulhu - and like the latter if the team really do turn up the Chaos heresy they’ve been seeking, they’re in real trouble.

Rouge Trader - September 08
Key Theme - Exploration
Players are Rogue Traders and their retinue training and double-dealing between the stars. Navigator houses and astropaths. Explorator teams seeking out new or forgotten worlds. Bandits, pirates and treasure hunters. Dark eldar renegades; ork freebooters; kroot mercenaries.

Deathwatch - Spring 09
Key theme - Devastation
Players are Space Marines from the Astartes on secondment to the Deathwatch or Grey Knights, formed in small, high power bands rooting out heresy and free to roam far from battlefields (unlike regular Space Marines). Our superhero game - these guys are seriously powerful, and will require skilful players.

Datumen vet jag inte så mycket om. Det verkar ju vara sjukt länge mellan böckerna, men sen så vet ju vi Warhammer spelare hur pass sega GW kan vara på att släppa saker. Nåja, idéer om äventyr och kampanjer har börjat snurra i huvudet. Kanske är det till och med dags att kolla runt på lite Witch- och Deamonhunters figurer att ha till spelet. För att inte tala om alla Chaos modeller man kommer att behöva.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Grey Knights ftw

2006-09-12 @ 15:10:54
Postat av: Edvard

Inqusitors for the win, men jag tror faktiskt att Rogue Trader-boken kommer bli den mest intressanta av de tre. Kan du säga orkiska rymd-pirater som krigar mot modiga våghalsar i rackliga rymdskepp som hålls samman av silvertejp och böner? Blanda in lite Eldar i den smeten, samman med alla andra besvärligheter som en Rogue Trader måste tampas med på en daglig basis så har man en kickass kampanj redan färdigserverad.

Av någon anledning så tänker jag på piraterna från Asterix när jag tänker på Rogue Trader. Om man gör om dem till orker så har man de mest klockrena återkommande skurkarna man kan föreställa sig.

... nu när jag säger det - det måste jag ju använda mig av! Förvänta er en Rogue Trader-kampanj när den boken släpps!!

2006-09-20 @ 22:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback