Full Throttle

Full Throttle

Läste i senaste Gamereactor en artikelserie om spelen som aldrig blev av. Uppföljaren till Lucas Art's Full Throttle var ett av dem. Full Throttle är det peka-klicka spelet som jag minns och värnar om allra mest. Jag vet att många tänker på Monkey Island eller Grim Fandango, men för mig började allt med Ben Throttle.

Intro sekvensen är fortfarande en av mina absoluta favoriter. En gäng stenhårda MC-knuttar på sina halvt postapokalytiska motorcyklar som bränner gummi längs Highway 9 när plötsligt en vit svävande limmo kommer ivägen. Istället för att köra förbi den pressar Ben gasen i botten och kör rakt över den och krossar huv-prydnaden. Resten är som de säger - historia. Men introt samt "Mo's" svek mot Ben är sekvenser jag alltid kommer att minnas.

Kommentarer
Postat av: Edvard

Ja, vilket sjukt bra spel det här är. Musiken är också fantastisk den. Det här är ett spel som det är KLASS på, ju mer jag tänker på det desto bättre blir det. Ett sånt här spel skulle ALDRIG kunna göras idag, dagens unga gamers är inte intresserade av de teman som tas upp i det här spelet.

Uj, jag måste spela om Full Throttle. Hoppas det går att få igång på en modern dator.

2007-04-11 @ 18:12:27
Postat av: Nick

Jag har orginal spelet någon stans på vinden hos mina föräldrar. Man tycker ju att spelet borde vara lätt att få tag på men frågan är ju om det funkar på en modern dator...

Postat av: Kubbe

oh man that brings back memories... :P det var sjukt länge sedan man spelade det...

2007-04-11 @ 19:37:13
Postat av: Nick

Måste tillägga att man gjorde ju världens miss då man inte passa på att köpa "Lucas Arts-boxen" med alla deras peka-klicka-spel för 99:-
Nu finns det ju inte att få tag på längre :(

2007-04-11 @ 19:55:46
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se
Postat av: Edvard

Je ne regrette rien!

2007-04-12 @ 14:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback