A Blue Dragon

Nu är min korta ledighet över och jag är tillbaka på jobbet. Jag är dock riktigt nöjd över hur den korta tiden spenderats så väl. I Lördags startade vi upp våran WHRP kampanj, och omän det blev rätt mycket flumm var det riktigt trevligt att vara tillbaka till tärningsrullandet. Mysteriet kring de döda människorna är löst för stunden. Råttmännen är besegrade, men vad var de ute efter? Vem jobbade dom åt? Och vad är sambandet mellan morden? Det är väl ingen som vet förän vi kan fortsätta med äventyret. Som jag kan avslöja tar det utanför Middenheims beskyddande murar och ut i den mörka skogen.

I söndags var jag, Sophie och min far till Haparanda. Eller rättare sagt IKEA. Det blev en nya stor säng (160cm), nya sängkläder och diverse andra pryttlar. Ingent köksbord till bra pris fanns dock att fynda. Borden var kanske inte så dyra men att punga ut 500:- per stol från IKEA känns överdrivet. Då köper jag hellre möbler från tex EM. Nytt bord är då något som behövs. Vars ska annars Outland rymmas?

I måndags var det dator som fick en make-over. Åkte in till stan och hämtade upp Kubbe och gick till Datorfixarna. Ett nytt fint nätagg på 620 för drygt samma peng. Trådlös router och lite USB mottagare då våra nätverkskort krånglat så mycket. Nu blir det även att köpa trådlöst till Xboxen så småning om. Och jus ja, får även ett rätt försenad födelsedags present av mina föräldrar. Far har köpt mig ett chippat Wii med extra handkontroll. Så nu blir det en massa spelande. Kanske kan man även ta sig till KG med de extra kontrollerna och njuta av party spel på storbilds-teve.

I och med att dator är up and running skaffade jag Burning Crusade och började om med WoW. Det var ett tag sedan så mycket rest-state fanns tillgängligt. Har nästan nått lvl 58 med Soohie, så Outland väntar nog till helgen. Jag var faktiskt inte så överdrivet pepp när jag väl började spela. Men nu känns suget på topp och med en guild som verkar rätt okej kan man snart se fram emot att spela instancer med goda vänner. Antar att när jag väl nått lvl 70 kommer WoW få kliva lite åt sidan för Blue Dragon och andra sköna titlar till 360.

Sen måste jag rekommendera en skön Retro-sida.
http://www.pixel-heroes.de/bossgallery.html innehåller bilder på bossarna i spelen du aldrig klarade.


image108



Kommentarer
Postat av: Krille

Yay för Wii även om du är en bortskämd slyngel som dels får en chippad enhet sådär lite på tu-man hand av din pappa för han såg mellan fingrarna när du fyllde år. För det andra kommer du få spel av Johan =P Och btw, lol @ u huys för att ni började med WoW igen, Blizzard äger er. Ni är Blizzards bitches! ^^

Postat av: Kubbe

jag har inga problem med att vara blizzards bitch :D

2007-08-24 @ 00:22:09
Postat av: Edvard

You are ALL my bitches.
Utom mats för han läser inte denna blogg. Är han överhuvudtaget ute på internet? Annat än för WoW? Mats, om du läser detta, svara så vi vet att du finns där!

2007-08-24 @ 02:27:00
Postat av: Nick

Som sagt, jag ska då f-n ta mig till lvl 70 innan jag ger upp med skiten. Har gjort så pass många försök men misslyckats. Not this time!

2007-08-24 @ 04:49:05
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback