Testikill

Tack Edvard för senast. Det var kul att träffas och spela lite spel tillsammans, vi får snart ta och göra om det. Kanske kan du även få en rematch i Memoir 44. Måste dock säga att Double Dragon på Xbox var kvällens höjdpunk, hysteriskt kul att spela ett sånt skitspel så sent på kvällen.

Två mycket bra/intressanta demon släpptes nyligen på Live för nedlaggning. Bioshock och Stranglehold. Det förstnämnda är väl det som varit mest efterlängtat. Ett riktigt atmosfäriskt spel under vatten i skön 60-tals anda. Jag tyckte det var ett mycket bra demo som visade bra vad spelet har att bjuda på och vad man har att förvänta sig. Men trots detta kommer jag inte att införskaffa spelet. Främsta orsaken är väl att jag inte är sugen på ett skräck/äventyr just nu. Och med största sannolikhet lär spelet dyka upp för en billig peng på tradera om några veckor när alla som spelat ut det vill sälja sitt.

Stranglehold å andra sidan föll mig helt i smaken. Jag trodde att det skulle vara ett Max Payne med Chow Yun Fat i huvudrollen. Men istället för att bjuda på noir var det här fullpackat med action. Storyn känndes inte vidare intressant och spelet var inte direkt övertygande snyggt. Men snygga "stand-off" scener och hysteriskt roliga "aim-shots" tog spelet till helt nya höjder. Vet inte hur många gånger jag spelat om demot bara för att testa döda asiaterna på olika sätt. Att skjuta folk i testiklarna i slowmotion är då hittils det roligaste momentet i ett spel.. ever!

I helgen kommer KG hem. Jag är ledig. Om Mats är hemma och Kubbe är på, kan det nog med stor sannolikhet bli lite rollspel på lördag. Jobbar tyvärr fredag natt och söndag ska jag till IKEA och skaffa nya möbler. Dock är det enda jag kan spelleda för tillfället WHRP med den kampanjen vi har påbörjat.

image107

Kommentarer
Postat av: Krille

Bioshock äger Stranglehold. Problemet med Stranglehold tyckte jag att det var för mycket skurkar, de bara sprutade ut konstant och var aslätta att döda. Nä i Payne var de färre och tuffare killar.

Postat av: Nick

Meh... fixar som sagt Bioshock vid ett senare tillfälle, är inte intresserad av ett sådant spel just nu och jag känner inte för att lägga ut pengar på något jag vet kommer ligga i hyllan och vänta. Nu blir det ju Blue Dragon i första hand, tätt följt av Stranglehold. Tyckte bara om att det var mycket skurkar i spelet, dock var kontrollen lite otight och ibland blev det lite väl rörigt på skärmen men jag tror ändå att det kommer bli fett när det väl kommer. Max Smärta hade väl också sin charm, men han kan inte jämnföras med Chow Yun Fat

2007-08-17 @ 01:06:58
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback