Don't drink the water, fish fuck in it

Jisses, jag begick en synd igår när jag lirade FF III igår på DS. Hade vaknat rätt tidigt på grund av hunden och jag tänkte att det är bättre jag nöter lite final fantasy istället för att somna om. Allt var fri och fröjd. Bytte lite job på karaktärerna och fick ihop ett rätt bra party. Knäckte en rätt seg boss. Räddade en by och fick belöningar. Fick luftskeppet och besökte en ny by med ny utrustning och magi. Lämnade kontineten och begav mig ut i den stora världen. Kom till vatten templet. Yrade runt lite för mycket. Dödade en massa jävla monster och fick fett med exp. Kom till bossen. Ungefär när min sista karaktär hade 10 HP kvar och mina pheonix down var slut kom jag att tänka på en sak. "Jag har inte sparat sedan jag började spela för drygt 4 timmar sedan". Hur det slutade kan ni räkna ut själva.

Nu är jag bara grymt besviken på mig själv. Har massor av saker jag måste göra om bara för att jag klantade till det. Man ska ju alltid spara när man klarat en boss och innan man går in i ett nytt tempel. Helt plötsligt fattar jag varför en del spel har stora kristaller utanför bossens dörr där man ska spara.

Aja, en positiv nyhet i alla fall är att jag sitter och skriver på ett äventyr till WDC. Det blir inte så överdrivet långt. Har tänkt att det ska gå att slutföra på en kväll eller så. Använder mig till stora dela av det jag läste på nätet. Det känndes lagomt stort eller långt eller vad man nu ska kalla det.

Blev uppringd av Goodgame för någon dag sedan. De vill att jag kommer ner till deras förbundsråd i Mars. Resan och boendet betalt. De ville även erbjuda mig någon form av arbete. Vad det skulle innebära är lite oklar för tillfället. Men jag ska i alla fall ner dit och lyssna på vad de har att säga. Goodgame började ju som en vettigt förening, men det var väl för att Petter och Sam styrde och ställde. Sedan Annelie och Alexandra tog över stället och Petter och Sam slutade har saker bara gått utför. Förändring nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback