Hate to say I told you so!

Jag är grymt avundsjuk på Sophie som kan sitta hemma och nöta Vanguard: Saga of Heroes hur mycket hon vill, typ. Just nu kan jag nästa döda för att få vara del av en online-värld där man glömmer både tid och rum. Men som det ser ut just nu har jag ingen dator som klarar av något av de intressante MMO-spelen och min 360 har bara FFXI och PSU, dvs inget jag vill spendera pengar eller tid på. Som alla mina vänner vet tjatar jag alltid om hur Warhammer Online kommer dyka upp till 360 vilken dag som helst. De flesta (eller alla) skrattar nog åt min naiva syn på det hela.

Det är ett kännt faktum att på E3 06 så speltestade man faktiskt spelet på 360 bakom stängda dörrar. Mystic Entertainment som utvecklar spelet har sagt att man inte planerade att göra spelet till konsoll, det handlade mer om att (be)visa för Bill Gates möjligheten att konvertera ett PC spel till 360 på kort tid. Men spekulationerna och förhoppningen om att se spelet till konsoll fortsatte att cirkulera på nätet.  

Nu är jag nästan exakt 30 dagar sen med det senaste ryktet i Warhammer/Mythic/Konsoll affären. Den 29:e December 06 gick Mythic Entertainment ut med en annons. Man sökte utvecklare till deras "Warhammer konsoll" spel. Och så vitt jag vet håller Mythic bara på med ett Warhammer spel.

I W.A.R "officiella"
forum kan man också läsa om ryktena. Där verkar folk mest vara upprörda över att spelet kommer bli dåligt just för att det kanske kommer till konsoll. Märks att forumet mest är befolkat av idioter då den främsta anledningen till att spelet skulle bli dåligt är att 360-spelare inte kan ha mus/tangentbord. Det är svårt att veta om man ska skratta eller gråta. Jag tror mer och mer på att spelet verkligen kommer till 360. Det enda som oroar mig nu är att mycket tyder på att 360-spelare kommer få egna servrar och kommer inte kunna spela med PC-spelarna. Aja, den som lever får se... vi ses i the Old World


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback