Things that were

Jag har faktiskt inte varit så överdrivet aktiv under spelåret 2006. Jag lovar att bättra mig under 2007. Med tanke på att alla spelmedier gjort långa listor över spel som varit bäst och sämst. Tänkte göra min egen lilla lista, inte för att jag vill påverka er med mina åsikter på något sätt, utan mer för att jag själv ska få bättre koll på vad jag spelat det senaste året.

Årets bästa (en självklarhet)
Gears of War

Årets sämsta (som Goodgame gav mig)
Aeon Flux

Årets överraskning (spel utan förväntningar)
Call of Cthulhu - Dark Corners of the Earth

Årets rollspel (av de 2 jag spelade)
Enchanted Arms

Årets besvikelse (var bara ett "okej" spel)
Shadow of the Colossus

Årets mest efterlängtade
Dragon Quest VIII - Journey of the Cursed King

Spelet jag missade 2006
The Elder Scrolls IV - Oblivion



Ett par roliga saker hände även rollspelsmässigt under 2006. Med tärning och penna i hand blickar jag tillbaka på det bästa och mest minnesvärda stunderna.

Årets spel - Delta Green
Utan tvekan de spel som fått mig att längta till nästa session och fått mig att gräva djup runt omkring på internet för spännande information som kan passa in

Årets krigare - "Grim" från DoD-T, spelad av Mats
En krikare på 2,50 cm bråkar man inte med. Inte heller känner man sig trygg att vara instängd i en grotta med honom i ett par dagar. Och då är det inte bara lukten som stör en.

Årets magiker - "Tinkel" från WoW, spelad av Sophie
Var nära att gå en grym död till mötes när dvärgarna tvingade ner henne i en brunn där ett läskigt monster bodde. Hon lärde sig även att magi inte blir mäktigt förän man närmar sig level 10.

Årets Cell-H agent - "Frank", spelad av Mats
Hårdare än agent "Sten Hård". Självutnämnd ledare för Cell-H. Orädd och pålitlig. Grym som en torped. Avrättade mer folk än övriga gruppen tillsammans. Förmodligen galen redan innan han blev rekryterad.

Årets mest spännande ögonblick - Bomberna i Delta Green
Första gången någonsin jag börjat svettas av ett tärningsslag. 5% chans att bomben skulle snetända. Första tärningen på T100 visade 90... nästa visade... 2. Gruvan var ett minne blott.


Årets viktigaste tillbehör - Little-bastards-loot-book
Mats, och gruppens, bäste vän när vi plundrade the Tempel of Elemental Evil på skatter. Varje spelsession fyllde ännu en sida och vi väntar nu bara på att en ny bok ska införskaffas.


Kommentarer
Postat av: Krille

Dark Corners of the Earth är från 2005 ^^

2007-01-06 @ 12:42:02
Postat av: Edvard

Ja, 2006 var ett riktigt bra år för rollspel. Jag kan bara instämma i de höjdpunkter du räknar upp. Men 2007 kommer att bli ännu bättre! Inte minst har vi 40k-rollspelet som hägrar... och nu har jag fått Noir också äntligen, och det verkar inte direkt suga om man säger så.

2007-01-06 @ 15:34:41
Postat av: Nick

2005 säger du.. då var det en miss från min sida. Trodde att det kom strax efter årsskiftet ^^

Vi blickar framåt mot ett synnerligt roligt rollspelår 2007 :D

Postat av: Kubbe

instämmer att rollspelsåret 2007 kommer bli spännande :P längtar tills nästa tillfälle att få spela trudvang och vad som komma skall efter DG...

2007-01-06 @ 16:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback