The boyz are back

Nu är äntligen Sophies dator igång. Fick lov att köpa ett nytt nätverkskort för ynka 139:- för att allt skulle bli som vanligt igen. Med andra ord så dröjer det inte länge innan vi är tillbaka till Azeroth och bankar monster. Det postivia med att inte spelat WoW på nästan 2 veckor är att jag hunnit med de spel jag lånat av KG.

Crackdown var det första spelet att bli avklarat. Dröjde drygt bara 8 timmar att klara av att rensa staden från Ryssar, Latinos och Japaner. Har väl drygt hälften av alla hemliga orber kvar att hitta men det ids jag inte med. Roligt var dock att man kunde ladda hem lite nytt material och komma åt lite fusk för total "sandlåds-action". Dock att spela det online var ingen större upplevelse. Möjligtvis om man hittar någon polare att göra det med.

Overlord är inte avklarat än, och det lär nog dröja lite innan det blir. På grund av dåliga kamera vinklar och saknadet av karta yrar man mest omkring och försöker hitta rätt. Var nära att hämta hem "blues" med fick problem med bossen. För många imps dog och hade inte tillräckligt med kraft för att skaffa nya. Vilket resulterat i att jag helt och hållet lämnat spelet i hylla för ett tag. Kanske tar upp det igen när humöret är bättre.

The Darkness har jag haft riktigt roligt med. Står utanför sista bossen och väntar just nu. Lite ångest har jag faktist. Jag vet att när äventyret är över har jag inget mer att hämta från spelet. Starbreeze har gjort ett bra jobb med spelet, men det kunde har blivit så mycket mer. Och när man väl har fått sista kraften - att skapa svarta hål - känns allt annat rätt värdelöst. Har inte provar på online läget än, får se om jag ger det ett försök innan spelet åker tillbaka till KG.

Vampyr spelet och Cowboy spelet är fortfarande i stort sett orörda. Kanske borde jag ge Call of Juarez ett försök till innan jag helt och hållet dissar spelet. Vilda Västern är rätt häftigt om man tänker efter. Clintan och Wayne kan väl inte ha fel.

På brädspelsfronten har jag ett par nyheter efter att ha shoppat på tradden.

Steven Jackson's
Battlecattle där man tar rollen som en mekanisk/cyborg tjur som man utrustar med vapen och annat diverse destruktivt för att sedan förinta varandra. Ser ut att vara ett väldigt simpelt med samtidigt underhållade kortspel. Tänk Munchkin fast kossor(?).

Sedan har vi det svensktillverkade Krystal (utgivare?). Här spelar man som en av de 6 klanerna som kämpar om att hitta 4 kristaller och styra gudarnas konugarike Krystal. Till sin hjälp har man 3 hjältar var. Krigare, magiker och tjuv. Ser ut som ett väldigt simpelt spel i papp, men då betalade jag också bara 50:- för det.

Till sist har vi det jag pungade ut nästan 500:- för. Games Workshops gamla raritet Blood Royale. Här spelar man som kung över ett av de följande länderna - England, Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien. Det som ger spelet ett lite extra djup är att man spelar spelet under en hundra års period. Vilket betyder att du som kung kommer någon gång under spelet att dö. Då gäller det att ha en stark bloodslinje med prinsar och prinsessor och se till att man gift bort/till sig med rätt motståndare. Det kommer bli mycket allianser och mycket knivar i ryggar om man spelar med "rätt" folk.

Kommentarer
Postat av: Edvard

Jag vill spela Blood Royale.

2007-07-25 @ 16:41:16
Postat av: Nick

Klart du vill... och klart du ska ;)

Postat av: Edvard

Say when.

2007-07-25 @ 22:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback