The Devil is in the Details

Jag har varit sjukt lat de senaste dagarna och det stör mig. Det ligger en bunt med sköna 360 spel i mitt vardagsrum som jag fått låna av KG medan han ändå inte har någon maskin att spela på. Men trots detta har jag knappt orkat spela något av dem. Overlord har jag visserligen påbörjat, men intresset svalande efter bara några timmer. The Darkness imponerade på mig till en början men det lyckades inte heller på mig sysselsatt. De andra 3 spelen har jag inte ens stoppat in i maskinen än. De sitter i bokhyllan bland alla andra spel och bara suckar högt. Kanske slänger de en avundsjuk blick neråt på mitt World of Warcraft som suger ut all ledig tid av mig.

Men det är något magiskt med att monotont banka monster i olika former och fäger för att sedan få nya färgglada kläder som gör att man kan banka nya monster på skallen. Rent spelmässigt kanske jag inte har så mycket att hämta från det här spelet. Det är väl egentligen den sociala biten som är rolig. Att vi lyckas få igång en guild som faktiskt växer sig större och att vi kan snacka med varandra över ventrilo.

Jag lyckades dock att göra lite annat denna ledig helg som jag haft. Fick över lite folk att spela brädspel med. Som vanligt blev det WoW där också. Där alliance fick se sig dubbelt besegrade efter en intensiv PvP runda efter att horde dessutom spöat Kel'Thuzad.

Igår var jag dessutom på bio för första gången på säkert ett år. Jag och Kubbe hade bestämt oss för att se Transformers och avnjuta lite CGI på hög nivå. Och det var ta mig fan det finaste jag sett någonsin. Allt var så grymt välanimerat att det fick PJ's King Kong film att blekna. Nörd-stånd filmen igenom alltså.

I helgen väntas natt jobb med Johan. Kanske inte blir så mycket spelande då, men ska nog försöka se någon ny film i alla fall. Listan på vettig film som jag inte sett kan göras hur lång som helst.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Autobots Roll Out!

2007-07-16 @ 19:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback