The Kick-ass list!

Xbox 360 ser bara ut att få bättre och bättre spel allt eftersom. Förmodligen så kommer jag nog inte skaffa en annan konsol på riktigt, riktigt länge. De ska till några riktigt exklusiva titlar till Playstation 3 eller Wii för att få mig att ändra inställning. Visserligen har ju Wii rätt många party spel man vill åt, men jag har mina brädspel som substitut. Tänkte i alla fall knåpa ihop en lista över vilka spel jag vill på en skala 1-5


Army of Two  2/5
Ser lite ut som ett standard FPS med lite extra fokus på co-op läge, vilket aldrig är fel om man har något att spela med. Kommer så många andra intressanta FPS så det här lär väl knappast vara det första man iförskaffar, men vem vet.

Assassins Creed  5/5
ZOMG! Kanske det spelet man länget efter mest av allt. Precis allt med spelet verkar bra. Spöa vakter, hoppa mellan hus, smyga runt i folkmassor och rida häst (okej kanske inte det). Det är värt att ansöka om semster endast för att få sitta och spela det här nonstop.

BioShock 4/5
Jag har undvikt hypen bakom detta spel, har knappt sett en trailer eller läst en artikel om spelet. Jag vill inte bli besviken ifall det inte skulle leva upp till förväntingarna, då känner man sig bara dubbelt så besviken. Men jag tror ändå det här kan bli ett av de bättre FPS spelen till maskinen.

Blue Dragon 3/5
Japanska RPG är väl svagheten på 360, men Bue Dragon är i alla fall bättre än ingenting. Söt karaktärs design och ett klassiskt upplägg talar för att det kommer finnas i min bokhylla.

Devil May Cry 4 2/5
Aja, ingen Dante.. men det får väl gå ändå. Serien har hittils lyckats underhålla mig rätt bra än så länge. Demoner, magi, svärd och revolvrar/pistoler är aldrig varit mer passande tillsammans.

Fable 2 2/5
Jag var väldigt pepp på Fable  trots att jag aldrig fick det att funka på min Xbox, tydligen något fel på chippen i min version. Första spelet verkade vara lite av en besvikelse så jag hoppas att uppföljaren kan leverera ett lyckat äventyrsspel men gott om frihet.

Halo 3 1/5
Jag är defenitiv inget Halo-fan. Tycker att spelen tillhör kategorin "mest-överskattade-spel-någonsin". Kan dom få 3an att likna 1an mer än 2an så kanske det här blir något att införskaffa. Sen har ju serien en stor fan bas, vilket betyder massor av folk och klaner att lira online med.

Indiana Jones 2007 2/5
It's Dr.Jones for fuck sake!

Kane & Lynch - Dead Men 4/5
Precis som Army of Two men ett häftigare koncept. Förmodligen det co-op spel man kommer att välja i första hand. Att spela syd-stats psykopat låter mycket lockande. Bara den brillianta karaktärsdesignen talar för att man måste ha spelet.

Mass Effect 5/5
Bioware släpper äntligen sitt nästa RPG i stil med sitt KotOR. Inte ett Star Wars spel, men ett Sci-Fi äventyr av stor skala. Kommer nog vara det enda spel iår som jag köper i Limited-Edition. Kommer nog vara det enda spel jag försummar både jobb och socialt liv för. This is going to be awsome!

Overlord 1/5
Får hamna på listan trots att det släpps i dagarna. Att spela ond krigsherre och ha en arme med gremlins med sig verkar underhållande för stunden. Med lite tur får jag låna det av KG och slipper köpa det.

Pro Evolution Soccer 7 3/5
I år ska jag se till att införskaffa en fotbollsspel, förra året blev det ju hockey men alla vet ju att fotboll är sporten som gäller. Sen kan det ju även bli kul att testa det online när man slipat sina skills.

Splinter Cell - Convict 5/5
Sam blir bara häftigare för var spel som kommer. Han är som sagt snart i klass med Snake. De här spelet verkar kunna bli hur grymt som helst och serien tar äntligen en skön vändning så att man kan förvänta sig lite story. Synd bara att serien aldrig lär innehålla samma mängd karaktärer som MGS

Resident Evil 5 4/5
Kanske blir det första Resident Evil spelet jag köper och klarar ut.

The Darkness 3/5
Kan bli rikigt snyggt och bra. Sedan måste man ju köpa det enbart för att stödja svensk spelproduktion. Finns en risk att spelet kommer samla rätt mycket damm efter att man klarat ut det.

The House of the Dead 4 1/5
Släpps det fina pistoler och en bra prislapp kanske man orkar bry sig.

Timeshift 2/5
Kommer det bli ett FPS i mängden eller kommer de kunna göra något vettigt av att kontrollera tiden. Jag har svårt att tänka mig en bra lösningen, det återstår väl bara att vänta och se.

Vampire Rain 3/5
Ser ut som att de har lånat lite Splinter Cell och slängt in en drös med vampyrer. Kan bli en lyckad kombination, särskilt om det finns ett online läge där man får slåss vampyrer mot soldater.

Virtua Fighter 5 2/5
Ett fighting spel måste finnas i samlingen, så enkelt är det. DoA är passé, så då måste någon annan ta platsen.



Nu har jag säkert missat ett par spel, men så går det när man surfar runt och försöker blogga från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback