Castlemania

Det blev inget Crackdown för mig i måndags, EB-Games hade sålt slut(!) och jag orkade inte beställa något från nätet. Istället gick jag igenom den begagnade hylllan och fick mig ett Splinter Cell - Double Agent. En mycket underlig spelserie om jag får säga. Den har förmodligen världens tråkigaste story och den mest gråa och ointressanta mannen i huvudrollen. Men spelmomenten och kontrollen får smygmomenten i MGS att kännas riktigt stenålders. Tänk om de på något sätt kunde kombinera de två spelen? Snake och alla hans motståndare med Sam Fishers perfekta kontroll. Det vore ett spel det.

Idag släpptes Worms Live-Arcade. Jag var ruggigt snabb på att ladda hem det och satt länge och nötte uppdragen. Det finns totalt 20 banor att spela mot datorn på. När jag nått bana 16 tittade jag snabbt på Live-Arcades topplista och fann att jag var nummer 1 i världen på just den banan. Det säger väl en hel del om hur pass många som laddar hem spelet för spela det mot datorn. Det lär väl se helt annorlunda ut när jag kommer hem från jobbet. Jag har då bestämt mig för att plocka alla 200 achivment points innan veckan är slut.

Live-Arcade bjuder föresten på en massa godheter i framtiden. De brillianta brädspelen Settlers of Catan och Carcasonne kommer släppas i framtiden, datum för release är tyvärr omöjliga att få tag på. Men bara att de ska komma får en att hoppa av förtjusning (och ja, jag är lite fjolligt gay när det kommer till brädspel). Det rycktas även att Puerto Rico ska dyka upp, men det är bara rykten. TMNT för 4 spelare kommer också i Mars. Det kommer gå åt en massa Microsoftpoints för min del.
 
Efter min stora miss där jag köpte Super Play istället för Level blev jag tvungen att fara tillbaka till stan och göra rätt för mig. På sidan 126 kan vi läsa att självaste Castlevania: Symphony of the Night från -97 ska komma till Live-Arcade. Det finns bara ett ord som gör den nyheten rättvisa - ZOMG!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback