It came from Japan!

Idag var det äntligen dags. Castlevania - Symphony of the Night släpptes till Live-Arcade, och jag var inte en minut sen med att ladda hem det. Grafiken skulle vara en aning upphottat med jag mäkte då ingenting. I övrigt är allt som orginalet. Jag har som målsättning att låsa upp alla achivments innan jag påbörjar nästa spel. Det är bara 2 saker som jag vet jag inte gjort tidigare. Utforskat slottet till 200,6% och jag har inte heller klarat ut spelet som Richter Belmont. Men jag minns då i alla fall hur man fick fram honom. Har även för mig att man kunde spela som en Axe Armour men det kanske var ett item som gjorde så?

Olyckligtvis är jag fast på jobbet mellan 14.00 - 22.00 idag, så jag har inte hunnit spela så mycket och väl inte så mycket tid när jag kommer hem heller. Börjar jobba tidigt imorgon så det måste bli en tidig kväll. Å andra sidan har jag tagit med mig min dvärg-bok. Så jag sitter och försöker pussla ihop en vettig grundarme som man kan modifiera beroende på motstånd. Jag är riktigt sugen på att ha med en Runelord med ett Anivl of Doom. Det enda som känns lite dumt är att han då tar upp ett extra hero-slot. Fast då kommer jag ha 7-dispel dice i grund. Så det kanske är ett vettigare alternativ än att ta med 2st Runesmith. En slayer hjälte är redan spikat. Kommer nog alltid ha med en enhet slayers fylld med Giant Slayers och annat bus.

I helgen är jag helt ledig mellan fredag och söndag. Har dock ingen aning om det blir spel och bus. Edvard och Koggs får väl sina PS3:or, och jag förstår dem fullt väl om de vill testa dem. Jag har då inte något nytt brädspel på gång och inte heller något äventyr till ett rollspel. Kanske ska jag höra med Kim om han har lust att komma förbi och spela lite Gears och annat skoj på 360.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur är det med 360 versionen? Kan man spela Maria där utöver Richter? Axe Armour fanns som spelbar och som item, dunka den gamla biblotekarien i röven ett par gånger så tappar han den.

2007-03-21 @ 19:03:09
Postat av: Krille

lol, glömde skriva namn =P

2007-03-21 @ 19:03:34
Postat av: Nick

Vet inte om Maria finns som spelbar karaktär i 360 versionen. Hur fick man fram henne förut?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback