Jesus nipples!

Helgen är över och jag är tillbaka framför skärmen på jobbet. Spenderat större delen framför Sophies dator och spelat Dungeons & Dragons - Online. Av ren lättja valde jag att spela en Warforged Fighter. Bara att lägga ut alla poäng på Str och Con, sedan är det bara att plocka upp valfritt två-hands vapen och gå ner i katakomberna. Idag tog jag mig ut ur hamnen och till marknaden i den enorma staden Stormreach. Gruppade sedan med ett gäng som ville rusha genom ett par dungeons för snabb exp vilket hjälpte mig att nå level 4 väldigt fort.

Fick även tillfälle att spela Warhammer i helgen. Trots att jag inte hade så mycket truppalternativ fick jag ihop en rätt okej arme. Dock var det lite dumt att ta 2st enheter Thunderers med 10 gubbar i varje och med full command. Var inga större problem för Edvards kaos arme att plocka bort dem eller min kanon för den delen. Dock bjöd både mina Warriors och Ironbreakers upp till dans. Största orsaken var att jag faktiskt rullade riktigt bra. Jag plockade bort i stort sett all magi han slängde mot mig och stod pall de attacker jag fick emot mig. Och sen så hade jag en riktgt matchhjälte med mig. En Dragon Slayer med +1 A, WS och I. Den lilla hjälten ifråga plockade ensam ner både en chaos spawn och en chaos champion som surfade runt på en disc. Det blir helt klart att ett måste att alltid ha med en demon eller dragon slayer i fortsättningen.

På tal om Warhammer funderar jag på att investera i Ashes of Middenheim. Det vill säga en rollspelskampanj som utspelar sig i Storm of Chaos eftermatch. Känner verkligen ett sug efter fantasy-rollspel och skrivandet på min Trudvagn kampanj går verkligen segt. Har stora delar klar, men jag vill inte rollspela något halvfärdigt, då lägger jag hellre ner lite extra tid så det blir bra. Och under tiden kan man rollspela något som någon annan har skrivit, eller hur?

Nu är det inte många dagar kvar tills Playstation 3 kommer hit. Det ska bli extrem roligt och se hur pass bra den säljer och om den verkligen lever upp till förväntningarna. Själv kommer jag då vänta ett bra tag tills några riktigt intressanta spel dyker upp. Just nu är jag på tok för snål och fattig för att punga ut 6-7000:-. Har faktiskt börjat fundera på en Wii också. Johan på mitt jobb hade köpt en chippad maskin för 4500:- och sedan laddat hem alla "~15" spel som finns till konsollen. Det vore ju ett ekonomiskt alternativ. Men då är det ju det här med min moral mot att ladda hem saker.


Sedan måste jag bara säga att jag blev rätt överraskad när jag öppnade min jobb-mail. David Bebbe Bengtsson börjar jobba här från och med imorgon..... ska jag skratta eller ska jag gråta?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Slayers is the shit! :D en ny warhammer kampanj låter mycket lovande, ser fram emot att vara med om det införskaffas :P

2007-03-19 @ 19:29:13
Postat av: Nick

Note to self: Dragon Slayers får joina Troll Slayers Units, vilket betyder att det alltid kommer finnas en sådan i min arme ^^

Postat av: Kubbe

åhå :D varför inte två? :P

2007-03-19 @ 22:18:17
Postat av: Kubbe

åhå :D varför inte två? :P

2007-03-19 @ 23:45:23
Postat av: Krille

OMG, Bebbe...

2007-03-20 @ 11:13:41
URL: http://tonberryfellover.blogg.se
Postat av: Edvard

Video som beskriver situationen:
http://www.youtube.com/watch?v=U8BWBn26bX0

2007-03-20 @ 19:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback