Pants are for goons

Helgen är snart över. Det blev inte lika mycket spel och bus som jag tänkt mig. Jag åkte på att jobba både lördag och söndag. Jag har tyvärr svårt att tacka nej till pengar då det hela tiden känns som en bristvara. Johannes var förbi lite tidigare i veckan och hängde. Vi snackade WH och han hjälpte mig klara ut Gears of War Hardcore. Det var snällt.

På testade på lite WDC i fredags. Det var helt okej, dock var det på tok för varmt i rummet och ingen orkade hålla fokus uppe. Och zombiesarna var stenhårda, trots att jag bara lät dem slåss mot de "svaga" versionerna. Kan bara tänka mig hur spelet blir då man spelar solo och ska försöka spöa de svåra på egenhand.

Fick även tillfälle att testa lite Mythos. Jag vann första matchen, men det var bara för att alla var så snälla och lät mig leva. Jag märkte direkt vad som var fel på leken och vad som behövs för att göra en vettig lek. Till att börja med skulle leken må bra av att ha fler än 60 kort. Sen så måste jag definitivt ha fler monster som kan joina varandra. Och jag behöver ett förbättra mitt tema. Kanske ska man köra på Mi-Go's eller satsa ännu mer på kultister och vapen till dem. En fanatisk kultist med dynamit kan göra mer i skada än något annat monster på egenhand.

Worms släpps i veckan på Live-Arcade. Kommer nog bli sjukt kul att sitta och nöta det mot ändra typer över nätet. För övrigt så tycker jag att Xbox-Live har en massa roliga spel man kan ladda ner (mot betalning). Jag har nog snart lagt ut nära 500:- på "Microsoft-Points". UNO har spelats väldigt flitgt över nätet, Texas Hold'Em har fungerat som ett bra tidsfördiv vissa kvället då suget legat på topp (dock verkar alla man spelar mot vara fulla?). Contra köptes även för någon kväll sedan. Sjukt svårt spel oavsett om man maxar sina liv och sänker svårighets-nivån. Mitt senaste köp var Small Arms. Ett plagiat av Super Smash Bros Melee fast man spelar med mutant/djur/cyborgs istället och har eldkastare, granater, katana, maskingevär etc.

Jag är grymt sugen på att införskaffa Crackdown efter att han spelat demot. GTA på droger typ. Känns grymt att hoppa över hus och kasta omkring bilar. Att man samtidigt är
snut gör ju inte saken sämre. Jag har lagt ner ganska mycket pengar på spel den sista tiden, så jag har blivit lite snål. Finns ju så grymt mycket kul där ute att man inte vet vad man ska ta sig till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback