One game to rule them all

Det var riktigt länge sedan jag postade någonting i min blogg. Men sanningen är nog den att jag har inte så mycket att säga heller. Den senaste tiden har helt gått åt till LotrO som i mina ögon är ett fullkomligt brilliant spel. Visst har det många barnsjukdommar som problem med servrar och en och annan buggad NPC/Boss. Men charmen och upplevelsen är något mycket bättre än i alla andra online spel jag har prövat på.

Att samla ihop vettigt folk att questa med tar inte mer än några minuter. Sedan att man är medlem i ett stort Kinship (eller Guild) hjälper ju en hel del. Även om många questar går att göra solo är man ändå ute efter ett fellwoship för att tackla de där riktigt givande uppdragen. Så sent som igår var jag med i det bästa fellowshipet någonsin. 3 Captains, 1 Guardian, 1 Minstrel och jag då. Begav oss ner i instancen Great Barrow med ganska stor erfarnhet av att bli totalt spöade där nere. Men inte den här gången. Vi klarade precis allt utan dö en enda gång på kuppen. Och när sista bossen föll ihop och alla fortfarande stod på benen... ja, det var lite av ett nörd-magiskt ögonblick.

I stort sett alla man spelar med eller träffar på är WoW spelare eller i alla fall före dettingar. Så det talas ju alltid en hel del om vilket som är bättre. Jag tänker då inte ge mig in i en sådan diskusion. Båda spelen har sina fördelar, allt handlar ju ändå om vad man i slutändan är ute efter. För mig handlar det i alla fall om en möjlighet att få utforksa (en liten del än så länge) av det storslagna Midgård och att stå på toppen av Weathertop efter en lång kamp mot ett troll.

Ska försöka blogga om lite andra nördiheter så snart jag är på jobbet igen. Men tillsdess får ni tåla att jag dödar orcer och annat oknytt i Old Forest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback