The end of the World.. of Warcraft.. for me

För att citera Angry-Nintendo-Nerd - "FUCK NUT!!!"

Jag tyckte att förslag nummer 3 (spela World of Warcraft) lät som en bra idé, så jag började att installera spelet och dra hem patcherna. Så snart var jag klar med den nästan timmes långa installationen möttes jag av en lite oväntad bild. Själva World of Warcraft varnade för en trojan på min dator(!). Jag fick instruktioner och allt om hur jag blir av med skiten. Jag laddade hem ett av de många gratis virus programmen och körde igenom datorn. Jag hittade faktiskt en drös med spyware, trojaner och annan skit som jag städade bort. Mitt första problem blev att internet försvann för mig. Enligt mina nätverksinställningar var allt ok, kunde pinga osv. Men internet Explorer kunde "inte visa sidan" oavsett vad jag mixtrade med.

Efter många om och men hittade jag en fil som blivit lagt i "karantän". Jag plockade fram den på nytt och internet blev som vanligt. Men när jag skulle starta WoW varnade den fortfarande för trojaner. Jag tänkte att det berodde på filen jag tagit ut ur karantän och laddade hem ett nytt anti-virus för att rensa. Efter att doktorn hållt på i drygt 30min och hittat en handfull med nya virus och tagit bort dem trodde jag allt skulle vara frid och fröjd. Inte då! Nu är internet borta än en gång, och nu hittar jag inget smart sätt att lösa det på...

Snälla
Bullen hjälp mig!


Kommentarer
Postat av: Krille

Tja då har du kanske WoW att tacka för en varnign innan hela datorn exploderarade i ett virrvarr av porrvirus och dylikt. Straighten this shit out private!

2007-05-31 @ 00:54:55
Postat av: Nick

Jadu.. fifan för trojaner och dylikt. Trodde aldrig att all hentai skulle dra med sig så mycket skit ;P
Får ta och formatera skiten så snart jag kan. Så här kan man ju inte ha det. Ändå rätt skönt av Blizzard att ha kolla på keyloggers och trojaner ^^

Postat av: Edvard

en formatering är nog nu den enda utvägen. livet är hårt, särskilt om man gillar hentai.

2007-05-31 @ 19:52:59
Postat av: Nick

Hehe, lyckligtvis har jag ingen vettigt på datorn som kommer gå förlorat vid en formatering. Måste bara se till att skaffa lite tomma skiver som rymmer 300gig hentai och yaoi T_T

2007-05-31 @ 22:58:27
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback