What to do, what to do?

Jag har kommit fram till att LotrO håller inte för mig längre. Av två orsaker. För det första jobbar jag rätt mycket just nu, och på den nivån jag spelar i LotrO så krävs det att jag har tid att lägga ut på de långa instancerna och questarna, vilket jag nu inte har. Den andra orsaken är ju att jag är ensamen. De som jag började spela med förflyttade sig rätt kvickt till Azeroth (aka World of Warcraft). Så vad ska jag göra nu på min fritid? Jag har bollat lite mellan 3st förslag i min skalle.

1 - SNES
Jag har rätt länge varit sugen på att hämta hem mitt gamla SNES och de få spelen jag äger (Super Mario, Shadowrun & Street Fighter). Sedan har jag hållt utkik på Tradera och sett rätt många bra spel säljs billigt, för jag är ju endast ute efter kassetten och inte de kompletta spelen med box och manual. SNES var ju dessutom begåvad med rätt många roliga och bra spel som jag inte riktigt hunnit spela eller kommer ihåg särskilt bra. Det enda som talar emot detta förslag är - Jag måste köpa en massa nya spel, de är ju inte dyra men dock många. Sen så vet jag inte heller hur mycket tid jag kommer att lägga ner innan jag blir less.

2 - Dawn of War
40K till datorn. Även om jag aldrig varit mycket för 40K så kan jag inte förneka att jag väldigt gärna skulle vilja skaffa det här spelet, plus expansionerna. Man kan ju hitta hela kalaset för drygt 300:- lite varstans om man håller ögonen öppna. Frågan är väl bara hur mycket man hinner spela innan man blir less på det här också. RTS är ju inte en genre jag är så van vid. De enda spelen som jag lagt ner någon tid på till PC är ju allt som Blizzard har kastat ur sig.

3 - World of Warcraft
Jag vet att jag sagt att jag inte har tid för ett MMO, men det känns ju trist att inte spela något alls. Dessutom äger jag ju redan spelet, det enda jag behöver är att åter-aktivera mitt konto för drygt en hundring så kan jag börja spela igen. Alla de som jag skulle spela LotrO med finns ju här, och eftersom alla har blivit så hög level lär jag ju inte ha några problem med att få hjälp igenom instancers osv. Enda som talar emot det här är att jag säkerligen kommer bli less efter några intensiva dagars spelande, men då har jag å andra sidan bara slösat en hundring.


Kommentarer
Postat av: Edvard

Hundrings are till for slösing.

2007-05-30 @ 23:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback