Godstorm

Så var helgen över och man är åter på jobbet. Nu väntar 2 väldigt intensiva veckor för mig. På de kommande 12 dagarna kommer jag bara vara ledig 2. Vilket betyder att man måste göra det mesta möjliga av dem, så redan nästa fredag (16/11) förtsätter vi med WHRP.

Äventyret i fredags tog aldrig direkt fart. Gruppen tog ett tillfälligt avksed till Adolf som hade lite affärer med Boris the Knife (Vad exakt som har hänt kommer Mats att få reda på själv *insert evil laughter*). Sedan reste Peiter från Middenheim för att ansluta till gruppen i Altdorf. Det blev mest snack och träffa en hel del lustiga karaktärer, tänker då främst på Lord Fredrick, men gruppen började även misstänka att någon är efter dem. Det blev mycket snack och lite action. Men nu när ni gjort det jobbiga är det inte så överdrivet mycket kvar tills nästa gång. Då kan ni nästan vänta er en ev upplösning.


I lördags kom Andreas, Axel och Kubbe. Vi spelade lite NHL 08 men gick snabbt över till att spela Andreas nya brädspel Risk: Godstorm. Det är i stort sett vanliga Risk men med en liten tvist. Alla spelare har tillgång till 4 gudar - God of War, God of Death, God of Wind, God of Magic. Varje Gud tillför små bonusar till sina undersåtar. Till exempelt att rulla om alla 1:or, vinna oavgjorda strider osv. Sen kan man även få tillgång till magisk kort som kan ändra utgången helt. Tänk dig själv att sänka en hel kontinent. Vi provade även på mitt Battle Cattle som jag köpte i samband med Blood Royal. Det var ett högt tempo men annars rätt likt Munchkin.

I går var det fars-dag. Vilket för mig inte betyder så mycket förutom att man pappa ringde och kom förbi en snabb sväng för att ge oss bröd. Sen åkte vi i alla fall till Sophies förlädrar och åt middag. På kvällen fortsatta jag och KG med Hellgate: London vilket börjar bli segare och segare, eller rättare sagt buggigare och buggigare. Vi har problem att se varandra i nya områden, vi blir teleporterade utan anledning till början av banan osv. Till slut fick både jag och min hjärna nog så vi tog paus. Får se när vi kämpar vidare.

Med tanke på att jag jobbar rätt mycket i veckan kommer det nog inte bli så mycket tv-spelande. Funderar på att ta mig vidare i Puzzle Quest och NHL 08 som är rätt så casual och inte så tidskrävnade.

Hittade denna limiterade utgåvan av Settlers of Catan på Tradera för 3299:-, som hittat....
Klicka för att visa Megabild! 3D Settlers of Catan - Collectors Edition - Mayfair Games


Kommentarer
Postat av: Edvard

Asgrymt i fredags i WFRP ju!

2007-11-12 @ 23:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback