Hellgate: London

Sophie har kört ner sig helt och hållet i Team Fortress 2 till PC. Det enda man hör från sovrummet är ett evigt sprängande ljud och desperata rop på Medic! Själv har jag redan dragit ner på spelandet av TF2 en aning. Främst för att jag redan spelat över 30 timmar på ett par dagar/kvällar och sen för att jag faktiskt har hunnit bli småless på de få banor som finns och att det är nästintill omöjligt att hitta servrar som inte laggar sönder och samman. Men det är fortfarande ett fruktansvärt roligt spel och med en otroligt charmig grafik. Blir nog att jag avaktar ett par dagar tills det kommer någon patch med nya banor. PC spelarna har ju nästan ett dubbelt så stort urval så det borde ju dyka upp till 360 när som helst tycker jag.

Idag var jag i alla fall iväg och inhandlade Hellgate: London till PC. Precis som väntat är det en "kopia" av Diablo fast i ett modernare skal. Det handlar om vanligt grottplöjande, fast denna gång i tunnelbanor, och ett evigt monster bankande och skattsamlande. Klasserna påminner också en hel del om det vi sett i Diablo spelen. Du har din Guardian (Paladin) Blademaster (Warrior/Barbar) Evoker (Magiker) Summoner (Necromancer) men också två lite nyare klasser - Marksman och Engineer. Den förstnämnda är i stort sett en sniper som använder sig av olika gevär och granater medan den andra även kan bygga robotar som hjälper till att slåss.

Påbörjade lite singelplayer som Marksman bara för att testa ett rollspel i FPS, och det fungerar faktiskt riktigt bra. Stundtals känns det lite väl enkelt då man kan stå på säkert avstånd och eliminera allt motstånd relativt enkelt utan att själv bli skadad, men så snart klungor av monster börjar göra närmanden blir det betydligt svårare. Håller även på att dra igång lite co-op med KG där jag axlar rollen som Guardian och KG är Summoner. Dessvärre blev det bara drygt 10min spel innan servern gick ner för underhåll. Förhoppningsvis hinner vi med att spela resten av veckan.

Om vi ska rollspel i helgen, vilket jag hoppas på, så får det ske på Fredag. På Lördag kommer Andreas och Niklas förbi och då blir det NHL 08 spelande och kanske lite annat.



(Haha, upptäckte att KG nästan skrivit en identisk blogg redan för någon dag sedan.. I'm such a copy-cat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback