Mass Effect

Fick ett väldigt trevligt och oväntat packet i posten. Som vanligt var det Goodgame som stod för överraskningen i form utan Mass Effect till 360. På sätt och vis är jag glad över att detta blir ett spel som jag måste skicka tillbaka, då jag redan beställt det från webhallen och Assassin Creed.

Det blev inte mer än 40 minuter spelade idag innan jobbet, men måste bara säga ZOMG! Spelet är hur snyggt som helst, kontrollen känns klockren, dialogerna brillianta och jag kan redan förstå att man kommer spela om det här spelet ett par gånger bara för att få leka med alla möjligheter som spelet bjuder på. Jag är en Biowhore så en recension på detta spel kan inte resultera i annat än ett top-betyg.

Jag har haft en tendens att alltid spela igenom Biowares spel som en god och moralisk krigare, först andra varvet brukar jag utforska magins och de mörkas värld. Denna gång tror jag dock det blir en liten ändring på saker och ting. Kommer nog börja spela som en "ond" soldat som bara bryr sig om sig själv, ett andra varv kanske resulterar i en kvinnlig och god "magiker" som får charma sig fram genom rymden.


Kommentarer
Postat av: Edvard

Jag såg just Reign on me. Smärtsamt vacker film! Du hade verkligen rätt, den var helt enkelt superbra.

2007-11-19 @ 21:56:12
Postat av: Krille

Spelet fick toppbetyg på GT, had to change my shorts several times. Btw, what have you been smoking? Finns ju inga tydliga gränser mellan good and evil i Mass Effect som det gjorde/gör i KOTR, eller?

2007-11-19 @ 21:58:24
Postat av: Nick

Edvard: Kul att du gillade filme, Adam Sandlar var ju sjukt otippat bra i filmen.

KG: Man har 2st mätare i Mass Effect en heter "Renegade" som fylls när man är elak och hotar folk och en som heter "Paragon" som fylls när man är känslosam och hjälper folk i nöd. Dock vet jag inte hur dessa mätare påverkar ens karaktär, troligtvis öppnar det för nya dialog alternativ. Det är väldigt likt KotOR på många sätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback