Massassin

Helgen har i stort sett tillbringats med att bekämpa riddare och araber i Assassins Creed. Det finns mycket i spelet som är bra, massor av saker man kunde gjort bättre och rätt mycket man kunde skippat helt. Just nu är jag på mitt sista uppdrag, eller det nionde mordet, och måste säga att jag är mycket nöjd med min resa. Spelet är sjukt snyggt och kontrollen känns välanpassad för klättring á le parkour. Striderna var rätt roliga i början, men efter att man sett varenda counter attack känns det mer som ett ont måste. Samma sak gäller uppdragen, eller rättare sagt alla sidouppdrag, som består av att rädda civila, stjäla föremål, lyssna på koversationer och spöa någon medborgare för att få information.

<Spoiler>

Storyn har dock varit spelet största problem. Att våran coola lönnmördare egentligen är en bartender som sitter i en matrix liknande maskin har varit svårt att svälja. Särskilt när "världen" man springer omkring i hela tiden buggar, sätter upp väggar för vars man får gå och att man på något sätt har inbyggd GPS i hjärnan förstår stämmningen rätt ordentligt. Dock tog handligen en liten, men intressant ändring så här nära slutet. Det visar sig att de som har kidnappat dig egentligen är Templars och att en grupp Assassins försöker befria dig. Jag tror och hoppas på en häftig final som plåster på såren för att de förstörde resten av handligen för mig.

</Spoiler>


Mass Effect har fått vara i hylla i helgen. Eftersom jag inte har tänkt köpa några mer spel i år så har jag tänkt försöka suga på karamellen så länge som möjligt. Något som kanske inte är möjligt nu när KG avslöjat att spelets huvuduppdrag nästan redan är över för mig. Nog för att det finns gott om extra uppdrag och achivments att låsa upp är det inte något jag vill bli tvingad till för att få ut mer än 20timmar av ett spel. Lite av en besvikelse, men samtidigt inte något som förstör helheten av spelet. Håller med KG om att det här är förmodligen det bästa som hänt 360.

Istället för tv-spel kommer jag nog investera i ett par böcker. Jag suktar fortfarande efter fortsättningen i A Game of Thrones och läser man nyhetsbladen från SF-bok finns det en hel del andra intressanta titlar ute. Sen så har jag då tänkt köpa någon extra bok till WHRP då jag tror det är ett spel som vi kommer spela mycket i framtiden.


Kommentarer
Postat av: Kubbe

vad kommer hända denna helg? rollspel? brädspel? film? jobb? eller nå annat?

2007-11-26 @ 20:56:47
Postat av: Edvard

Hor!

2007-11-26 @ 23:48:13
Postat av: Nick

Jobbar i helgen, så det blir inget bus för min del


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback