100

Efter drygt 45 timmars spelande är jag klar med Blue Dragon. Dock återstår det extremt många achivments att plocka om jag nu skulle känna för det. Prövade på att ta lvl 99 med en klass på varje karaktär, och bara det tog drygt 5 timmars spelande, för att ta ytterligare poäng måste jag maxa alla 9 klasser. Det finns ju ett sätt att passivt ta level medan man låter sin Xbox stå igång vilket kanske är en väg att gå. Tydligen ska det även finnas extra material att ladda hem, som Hard Mode och New Game+ men det får vara tills en annan gång. Nu är det dock rätt länge innan Eternal Sonata släpps, så vad jag ska spela fram tills dess vet jag inte. NHL 08 är inget spel som jag gärna sitter och sträck spelar, utan man tar en match om då och då. Funderar på att kanske köpa Stranglehold eller Halo 3 på EB-Games. Efter att man klarat ut det ena spelet kan man lämna in det inom 10 dagar och hämta ut det andra. Tål att tänkas på.

Helgen tåls att börja planeras redan nu. På Fredag är det sagt att vi ska ha Taco-kväll följt av lite rollspel. Vad jag har förstått så kommer samtliga från gänget och äter vilket betyder att en liten handligslista bör läggas fram. Kom gärna med förslag eller ändringar i listan. Och eftersom jag tillhör den bil-lösa skaran av samhället skulle det uppskattas om någon bilist kunde agera chafför för att underlätta transporten av varorna.
- Köttfärs / Quorn (hur många ska ha av vad?)
- Sallad, Gurka, Lök, Majs, Ost (mer pålägg?)
- Taco-Krydda, Taco-Sås, Gräddfil (vilken styrka?)
- Taco-Skal, Chips, Tortillia bröd (vilket föredrar ni?)
- Läsk (alla köper egen eller köper vi ett par 2-Liters?)

Angående WHRP så upptäckte jag en oroande sak. Kampanjen vi spelar har slutat tryckas av förlaget och både SF-Bok och Hobbygames har slut i sitt lager. Lyckligtvis har Gamemaniacs kvar ett exemplar av både del 2 & 3. Så i vild panik har de blivit beställda för att säkerhetställa rollspelets framtid. Jag har även som förslag att vi rollspelar både på fredagen och lördagen om alla kan och vill. Jag tror nämligen att det inte är kvar mer än så på den här delen av äventyret och jag antar att alla är rätt spända på vad som kommer hända här näst. Och eftersom jag förlängde senaste sessionen med en cliffhanger  missade jag några väsentliga detaljer, så äventyret på fredag kommer ta vid när ni åter igen anländer vid Middenheims portar.



Nattens bild förtjänar en egen del av bloggen. Fotografen och författaren Michael Franzini har i sitt projekt 100 Young Americans rest genom alla USAs stater och dokumenterat och fotograferat landets ungdommar. På
http://www.100youngamericans.com/ kan man både se och läsa om några av dem och min favorit blev tveklöst denna sköna unga man.


David [17, Maryland] plays 60 hours of role-play video games a week, and he tries not to talk to anyone at school. Kids at school make fun of his hair, but he ignores them and keeps walking.


Kommentarer
Postat av: Sophie

Haha cute^^ Bananer ftw till tacon!? jag är trött ska nog sova nu^^ Ses imorgon pälskling!

Postat av: Nick

Hehe, du måste ju hålla med om att han ser ut som en Emil i affro ^^

2007-10-10 @ 05:33:18
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se
Postat av: Kubbe

shön snubbe :P angående tacos så jag kan inhandla osten :D å jag är inte så mycket för stark sås, ska bli riktigt kul på fredag, å jag röstar för både fredag och lördag, tror dock att mats har en karanders på lördag kl 20.00 så om vi kan börja tidigt så skulle det nog vara bra, hör med han annars... ska se om jag inte kan ta en bil på fredag återkommer om detta.

2007-10-10 @ 11:31:55
Postat av: Nick

Bah! Välja karanders före rollspelskväll.. det går ju inte för sig :P

2007-10-10 @ 14:11:24
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se
Postat av: Kubbe

får väl försöka övertala honom att joina sanguine istället eftesom vi inte raidar på fredagar eller lördagar :P

2007-10-10 @ 14:25:36
Postat av: mads

vi kör hårt på fredag och börjar tidigt på lördag om det går, har kara 20:00 på lördag vilket är lite synd, men det var då som alla kunde :/

2007-10-10 @ 15:30:34
Postat av: Krille

LOL @ personer som ställer om sina liv efter World of Warcraft och Mattias blev alltså en sånn person han påstod sig aldrig bli ^^ Lök och Majs är viktigast, jag köper en Taco Quorn grej iaf. Thats fer sure. Behövs mer ingående roller så hör av er, oh och läsk fixar jag själv, hä ska va sockerfritt.

2007-10-10 @ 16:46:48
URL: http://thenoobschoolbus.blogg.se
Postat av: Edvard

Riktiga män äter ködt. Helst rått och bloddrypande.

Det märks att ni inte fattar vad som är viktigast till tacon, det är GRÄDDFIL och ANANAS som är viktigast. Jeez!

Mads får säga upp sin raidtid på lördag, drops finns alltid kvar men människor kan vara döda nästa dag!

2007-10-10 @ 18:19:52
Postat av: Edvard

Ah just ja, bil. Det var väl en pik till mig antar jag. ^^

Det fixar jag. He e inga problem. Kubbe behöver int ta bilen när jag ändå ska åka.

Iofs jobbar jag ju vanliga tider nuförtiden, så jag slutar väl inte förrän tre på fredag. Det innebär väl att vi allra tidigast är i Piteå halv fem. Så ni vill kanske ha handlat innan dess, annars firrar jag det med skjuts.

Gräddfil och ananas köper jag själv.

2007-10-10 @ 18:26:38
Postat av: Edvard

Riktiga män dricker också läsk med socker i. Företrädesvis Dr. Pepper.

Fy fan, kan man ens föreställa sig hur en Dr. Pepper Light skulle smaka? HERREGUD!

2007-10-10 @ 18:32:41
Postat av: Lars-Benny

(O_O)

2007-10-12 @ 13:48:09
Postat av: Edvard

Vem fan är Lars-Benny! FÖRKLARA DIG MÄNNISKA!

2007-10-12 @ 16:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback