Soulstorm

Nu har det gått nästan en vecka sen mitt senaste inlägg. Har faktiskt försökt lägga upp lite bilder och annan skit tidigare i veckan och helgen som varit, men när man sitter på jobbets burkar måste man ju räkna med att de lägger ner en gång eller två, eller fem(!).

Eternal Sonata är utklarat sedan länge. Spelet var helt brilliant på alla sätt och vis, men på tok för kort. Redan efter 22 speltimmar rullade slut vinjetten. Visst erbjöds man ett nytt och svårare varv, men att köra samma story med samma slut en gång till känns inte överdrivet lockande. Det får helt enkelt ligga i hyllan och mogna några månader.
Införskaffade även den omtalade Orange Box i veckan och har nu möjlighet att spela det omtalade Half-Life 2 som jag anser är lika överskattat som hela Halo serien, eller kanske inte så överskattat. Har inte tagit mig tid än att inleda Gordon Freemans äventyr utan har istället gett mig an Portal som är precis lika jävla bra som alla kritiker säger. Ett helt brillinat pussel spel men en skön twist i slutet. Synd bara att det endast är 2-3 timmar långt, men å andra sidan kan man sitta och nöta tidsbaserade achivments om man vill ha ut lite mer av spelet. Team Fortress 2 följde ju också med i boxen och jag har hunnit ge det en chans.

Till att börja med undrar man varför folk ens bryr sig om att ha igång sina headset. I alla matcher jag var med i var det enda jag hörde ljudet från deras teve apparater. Och när någon väl orkade öppna munnen för att prata var det på franska. Spelet hade i alla fall ett grymt tempo och det var extrem beslutsångest över vad man skulle spela. Ingen självklar favorit dök upp, men att spela Medic var oväntat roligt även om man alltid var ett säkert mål för sina fiender. Engineers var dock helt klart de farligaste, har de väl hunnit börja uppgradera sin kanon är den elakare än en Heavy / Soldier tillsammans.

Jag och KG har även börjat lira lite Dawn of War med varandra. Främst då i samarbete mot datorer, men jag tycker verkligen att ni som har spelet bör spela med oss. Ju fler dessto roligare. Dessutom kommer ju snart ännu en ny expansion vid namn Soulstorm som förutom nya enheter inhåller två nya "lag". Dark Eldar och Sisters of Battle. Enligt vads som sagts än så länge kommer Dark Eldar att ha en tredje resursingång, nämligen själar från dem som de dödat (ooh, that's dark indeed). Sisters skulle även de göra något bus med sin fanatism. Och till slut skulle alla raser/lag få flygande enheter, både attack och transport möjligheter ska erbjudas.

I helgen blir det inget spel. Jag jobbar. Nästa helg är jag ledig. Då blir det spel.

Kommentarer
Postat av: Krille

Sjukt bra slutlåt i Portal ^^

Postat av: Kubbe

har den låten som mp3 om nån vill ha den...

2007-10-31 @ 17:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback