Split Mind

Ännu en svinkall helgmorgon man spenderar på jobbet. Kanske lika bra det, annars hade man väl spenderat större delen av dagen under täcket och aldrig fått någonting gjort. Nog för att det enda jag kan tänka på nu är att få gå hem och lägga mig igen.

Igår blev det lite film tittande när Kubbe och Mats kom förbi. Fast jag och Sophie började med filmtittandet redan innan de kom med Underworld: Evolution. Det var inte direkt en värdig uppföljare till en film jag ändå uppskattar. Det är sällan vampyr filmer är bra, man får helt enkelt ta dem för vad de är. Men blåa vampyr/ulvar känns aldrig rätt. Man blir i alla fall sugen på att rollspela lite World of Dakness även om kopplingen till filmen kan tyckas långsökt. Kubbe hade i alla fall med sig Planet Terror som är en Rodriguez (stavning?) rulle på bästa brutala sätt. Fylld med sköna skådisar i malplacerade roller, one-liners och tonvis med blod/sylt.

Har påbörjat den 3:e och sista skivan till Blue Dragon och passerat 25 speltimmar. Äventyret så här långt har varit rätt tillfredställande, med ett undantag - svårighetsgraden. RPG brukar vanligtvis inte vara så krävande men det här är näst intill skrattretande enkelt. Till att börja med duger fortfarande mina första magier för att ta ut samtliga fiender på en attack, för bossar behöver man bara använda sin starkaste magi 2-3 gånger. Sedan för att göra spelet ännu enklare kan fienderna börja slåss mot varandra i vissa fall. Mitt enda Game Over än så länge är vid ett mini-spel där jag råkade trycka bort instruktionerna. Lyckligtvis finns det eller kommer finnas en patch inom en snart framtid med möjligheter för Hard Mode och New Game+ vilket förhoppningsvis kan dra ut på speladet tills Eternal Sonata kommer ut om drygt två veckor.

Halo 3 gör sig ständigt påmind på alla sidor och forum. Märkligt hur ett spel kan dela upp en hel community i två läger. Antingen så hyllar man det eller så hatar man det - eller snarare hypen runt spelet. Själv vet jag inte än vars jag står. Vanligtvis tillhör jag skaran av spelare som kärna fnyser till hypade spel och hellre införskaffar det senaste hockey-spelet. Fast jag har ju bevisats fel tidigare. Gears of War är ett ypperligt exempel på ett spel jag såg ner på innan jag köpte och blev frälst. Nu tvivlar jag dock starkt på att Halo kan fylla samma mål med tanke på vad jag tyckte om de tidigare spelen, men samtidigt finns det en sak som talar för spelet och det är co-op. Även om jag uppskattar att spela onlinematcher mot andra spelare finns det inget roligare i ett spel än att teama ihop sig med en vän och skjuta AI-kontrollerade skurkar.

På tal om co-op skjutande läste jag något oroväckande om Kane & Lynch som jag sett fram emot. Online läget kommer endast vara för multiplayer deathmatch, spelets co-op kommer vara begränsat till offline. Så nästa shooter med lite online co-op kommer väl bli Army of Two när nu det kommer ut. Kane & Lynch mulitplayer del verkar dock lockande trots allt. Deras version kallas "Fragile Alliance" och man sadlar rollen som en av 8st bankrånare. Man ska samla på sig byta och komma undan från polisen. Men att dela på bytet(aka poängen) mellan 8 spelare blir ju inte så mycket, så därför kommer man ha möjlighet att avrätta någon lagkamrat när som helst, som i sin tur kommer få ta rollen som polis. Låter svinkul på pappret, hur det väl funkar återstår ju att se.

Ännu en anledning att ladda sin Gamertag med poäng till veckan. Puzzle Quest släpps på onsdag på XBLA. Även om man nu har det till DS eller PSP kan det nog vara värt bara för onlinemöjligheternas skull. Och en note to self: Fixa ditt förbannade nätverk Niclas!!!

image122

Kommentarer
Postat av: Kubbe

tacos på fredag + rollspel röstar å jag mats på

2007-10-06 @ 20:42:21
Postat av: Nick

Jag fi fan, det låter gött. Tycker även att vi borde spela rollspel på lördag också ifall alla kan och vill, eller i alla fall hitta på något då också.

Postat av: Kubbe

jooo men vi får börja kanske tidigare för mats ska nog till karanders på lördag kl 20.00

2007-10-07 @ 15:02:01
Postat av: Edvard

Är det tacos på fredag? Count me in!

2007-10-07 @ 15:16:51
Postat av: Nick

Jo, vi tänkte ha ett litet "knyt-kalas" till helgen, alla som vill får komma, så handlar vi och lagar maten tillsammans typ.. sen blir det spela :D

2007-10-07 @ 20:59:16
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se
Postat av: Edvard

Låter toppen, jag kommer naturligtvis. KG skall förstås också med, det är det inget snack om.

2007-10-08 @ 17:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback