The Thousand Thrones

Då var helgens bravader till ända och man är tillbaka framför dataskärmen på jobbet. Måste säga att det var en mycket trevlig tillställning i fredags med Tacos och spel. Det tåls verkligen att göra om vid något tillfälle.

Äventyret i Middenheim är över efter mycket hårt arbete av rollpersonerna. Det hela började som en relativt stillsam resa från en liten by till Middenlands huvudstad som legat under belägring. Efter att ha blivit falsk anklagad för en Sigmar-prästs död har de hunnit med följande. Rensa kloakerna på Skaven och samtidigt sina egna namn. Rest med en blind man till en Kaos-grav och hämtat hem en farlig artefakt. Slagits mot mutanter i Ulrics tempel. Bråkat med häxjägare. Hittat kultister som förgiftar brunnar och stoppat dem. Själva blivit anklagade för att vara kultister. Flytt från fängelse med en skadad häxjägare och tagit skydd i Sigmars tempel. Blivit ombedda att i stort sett rädda världen från inbördes krig. Hittat fler kultister och utrotat dem. Räddat en gisslan. Deltagit vid häxjägarens rättegång. Flytt från rättegången. Blitivt ombedda att förstöra artefakten de hittade i Kaosgraven. Samtalat med Albrecht Zweistein. Slagits mot Teutogen/Chaos-Guards. One-shota "sista bossen" i benet. Besegrade tillslut en blodtörstig demon. Blev välsignade av Ulric själv. The End. Nu väntar man spänt på att Altdorf och Nuln böckerna ska komma så att man kan fortsätta på kampanjen.

Det verkar ju luta rätt mycket mot att vi kommer fortsätta med WHRP ganska mycket framöver, så jag funderar på att kanske köpa in lite fler supplement böcker. Tänkte främst på boken
Old World Armoury som innehåller tonvis med ny utrustning, vapen, rustningar och tjänster. Men även lite fummeltabeller som kan vara roliga att ha. Realms of Sorcery känns lite onödig då vi knappt har någon med magiska förmågor, dock finns det ju lite magiska föremål som jag gärna skulle vilja ha. Det känns alltid roligt att kunna belöna rollpersonerna med magiska föremål istället för bara pengar och mer onödig utrustning.

Sen ser jag att Black Industries håller på att ge ut en bok vid namn The Thousand Thrones som är en ny kampanj. Med tanke på att boken kommer att kosta nära 500:- så kan man ju räkna med att det lär vara en ordentlig fet kampanj, kanske något att sätta tänderna i när vi är klara med Paths of the Damned.

I tv-spels världen är jag som säkert tidigare nämnt klarat ut Blue Dragon men har endast plockat ihop 245p av de möjligt 1000p. Något som jag knappast lär fixa mer av. I NHL 08 har jag inlett min första säsong med Detroit Red Wings. Den patriot som jag är väljer jag det laget med flest svenskar. Har även provat att spela lite med Kubbe vilket var riktigt roligt, trots att vi blev utklassade av Vit Ryssland i en landskamp. Ser fram emot att kunna spela lite mer med kanske Hajsis eller någon annan hockey fantast.

Live Arcade har ju Puzzle Quests äntligen släpps. Dock kostade det drygt 120:- vilket kan tyckas dyrt för ett arkad spel. Men med tanke på hur bra spelet egentligen är och att man kan spela både mot varandra och över nätet känns det helt prisvärt. Nu i veckan släpps förövrigt 2 riktigt bra spel. The Orange Box och Eternal Sonata. Dessvärre känner jag mig en aning snål just nu. Har ju köpt två spel rätt nyligen och på torsdag ska Ruffa opereras vilket kommer kosta drygt 1000:- i självrisk.

Thousand Thrones Old World Armoury Realms of Sorcery

Kommentarer
Postat av: Kurt Bremen

Fear my crossbowpistol

2007-10-15 @ 22:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback