A lof of Bull

I brist på annat tänkte jag har lite diskutioner och spekulationer om Warhammer Online: Age of Reckoning aka WAR med mig själv.  Vad förväntar jag mig av spelet? Vad betyder spelet för mig? Vad vill jag ha ut av spelet? Vad kommer jag spela... och så vidare...

Först av allt tror jag att WAR kommer bli the shiznit för att det är just Warhammer. Och alla vet ju att Warhammers fluff både spöar Tolikiens och Blizzards, eller hur det nu var? Jag menar efter att man spelat Warhammer i så många år känndes det bara som en grym sak när PC-spelet Dark Omen släpptes. Man fick äntligen se den gamla världen lite mer grafiskt än de få bilder som faktiskt finns över de miljöerna. Med WAR kan man ju förvänta sig att kunna utförska såväl de östra bergen som alvernas rike i väst. Lite besviken är jag dock att hela alvernas kampanj utspelar sig på Högalvernas sida och att man inte verkar få besöka Naggaroth.

Spelet verkar ju näst intill helt uteslutande rikta in sig på PvP och RvR. Uppenbarligen kan man ju ta sig till slutet genom att hålla sig i PvE zonerna, men den vägen känns på något sätt inte lika givande. Jag kommer nog med största sannolikhet hålla mig i PvE zonerna så gått det går och bara ge mig ut lite i början för att nyfiket utforska vad som finns att göra. Frågan är väl om hög-lvl karaktärer kan gå tillbaka till nybörjar zonerna och klappa käft hur bäst de vill, för i så fall lär vi väl se rätt gott om sånna spelare också.


Jag känner mig också lite skeptisk till att allt "end-game" krestar kring feta PvP strider i huvudstäder. För när man väl nått slutet (hur lång tid det nu tar) verkar det ju inte finnas så mycket vettigt att göra förutom att sitta på sin rumpa och kampa i sitt fort, eller utanför porten till fiendernas fort. Självklart tycker jag att denna typ av PvP låter asgrym, men som end-game känns det bara snålt. Man kan ju alltid hoppas på att det slänger in någon typ av PvE sak som drar ut på tiden också.

Alla raser får ju som alla redan vet 4 klasser. En tank, en dps, en support och en magiker. Det är ju nästan så att man undrar om det kommer bli så stor skillnad mellan raserna? Jag menar, det verkar ju inte direkt som att Orcerna kommer att ha någon möjlighet att invadera Högalverna, så varför ska man då skapa 2 helt olika tank klasser till exempel? Tänk själv, finns det någon spel som har 6st olika typer av Warriors med olika attacker? Nä, jag tror vi kommer se Swordmaster och Black Orcs med liknande attacker, typ att båda kan göra en stun på 2 sec men den har två olika typer av namn osv. Det är väl endast med magikerna som jag kan tänka mig lite variation, typ att man kan skifta lite mer på mana kostnader kontra skada.

Eftersom allt i slutet kommer handla om PvP så gäller det att välja en klass som man trivs med i den typen av spel. Tanks har jag inget intresse alls att spela. Även om Chosen och Black Guards ser ut få de häftigaste rustningarna så vill jag inte bara stå där och ta stryk. Magikers faller väl nästan under samma kategori för mig, de flesta verkar ju dessutom ha dubbla roller som magiker och helare, och jag vill inte vara den som tål minnst på fältet. Så kvar för mig finns bara DPS och Support. Att vara lite av en allt-i-allo är alltid kul. Man kan stå i fronten och ta någon smäll, man kan ev hela sig själv och förhoppningsvis även göra lite i skada, Warrior-Priest faller väl in här. Att sedan spela en DPS all out känns också som ett bra alternativ. Man får dela ut tonvis med skada med nackdelen av man förmodligen stupar rätt lätt. Vilket iof säkert leder till en ressurect och att man får börja om att banka saker. Här verkar ju samtliga raser kunna bjuda upp till dans (med undantag för Wtich Elves). Troligtvis faller DPS valet på Chaos som får aggresiva vikingar.

aja.. enough bull shit! gotta get back to work!


Kommentarer
Postat av: Krille

FFXI > Age of Conan ^^

Postat av: Nick

Oja.. ska dra en vända skitsnack om AoC vid ett senare blogg tillfälle. FFXI är nog ett passerat kapitel för mig del.

2007-09-18 @ 14:05:43
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se
Postat av: Krille

Vadå passerat kapitel , du öppnade ju inte ens boken ^^

2007-09-18 @ 15:54:39
URL: http://thenoobschoolbus.blogg.se
Postat av: Nick

Nä men du vet, dagens ungdom dömer boken efter omslaget ^^

2007-09-18 @ 18:43:24
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se
Postat av: Edvard

Bög > Ho

2007-09-18 @ 23:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback