Un-seen

I helgen tog vi våra första steg i Shadowrun. Känndes som att största delen av tiden gått till att skapa karaktärer och ge dem olika implantat. Reglerna blev sekundära, men har man spelat ett har man nästan spelat dem alla. Dock har jag fortfarande nästan noll koll på både magi världen och matrix. Ska ta och läsa på mig ordentligt tills nästa gång vi spelar. Det lilla vi spelade var dock väldigt givande. Lite mer dektektivarbete och forskning/socialtspel än ren action. Men det kommer nog finnas utrymme för det med.

På Torsdag får jag troligtvis hämta mitt nya köksbord, så det borde nog firas med lite brädspel till helgen. Visserligen jobbar jag, men bara [06:45]-[14:45], så det borde nog gå att klämma in lite spelande. Borde nog också ta och köpa in ett nytt spel eller två. Önskelistan är ju rätt lång, men det dröjer ju fortfarande ett tag innan Fantasy Flight Games släpper sina spel.

Jag har gett Two Worlds ett nytt försök, men jag kan inte gilla det hur mycket jag än anstränger mig. Men sådana fruktansvärt tråkiga och fula dialoger trycker man bara bort allt så fort som möjligt. Till slut har man ingenting för sig förutom att gå ut i skogen och farma exp genom att banka vilda djur på huvudet. Det är faktiskt lite komiskt att se grisar, vargar & björnar alliera sig för att försöka stoppa en. Lyckligtvis är det enkelt att leta upp ett shrine (som ger mana/liv) och bara springar runt i cirklar och vifta med svärdet eller kasta eldbollar. Trots min anti-inställning har jag lyckats plocka ett par levels och kan nästan one-shota fienderna. Får se om man kanske kan testa spelet online med KG och få en annan inställning till skiten.

image116

Kommentarer
Postat av: Krille

Arse, du hann posta den kattbilden före mig ^^

Postat av: Edvard

http://bloggbilder.aftonbladet.se/images/15044/img_46eec478c3e3c.jpg
Det där är en passande bild att ackompanjera kattbilden. He var rolit i helgs, och brädspel i helgen, då spikar vi de tycker jag.

2007-09-18 @ 12:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback