Anywho...

Efter att ha spelat Guitar Hero så länge känndes det väldigt underligt att plötsligt starta upp Naruto: Rise of a Ninja till 360 som jag fick av Sophie. Min högra tumme hade verkligen svårt att hänga med i allt A,B, X, Y tryckning medan vänsterhanden kännde sig utlämnad med endast en analog och bumper att fingra på. Jag är ju egentligen inget Naruto-fan men jag har å andra sidan aldrig orkat se mer än 3-4 avsnitt av serien. Men spelet är faktiskt riktigt roliga. En skön kombination av lite plattform, äventyr och fighting. Fast på grund av min GH-skada så har jag faktiskt haft riktigt problem att besegra bossor. Att blocka inkommande attacker funkar inte på samma sätt som star-power.

Anywho...

Snackade med Johannes i tisdags, han kommer föresten hit i slutet på April med lite Warhammer. Tydligen sitter han på en hel drös omålade Eldar figurer som jag ska shanghaia från honom, bland annat lite fordon och Wratihguards. Kommer nog även passa på att "anställa" honom till att måla upp mitt HQ, bara för att jag vill ha lite högre kvalité på dem. Sen så avslöjade han även sin senaste målar teknik som jag tänker anamma. Quick Shade är en burk med färg som automagiskt skuggar dina figurer efter att du gett dem grundfärgerna. Kolla in resultaten
här. Färgbruken säljs på Gamemaniacs.se för drygt 240:-, en aning dyrt kan tyckas men det ska räcka till ett par hundra figurer.

Nu när min dator är mer eller mindra frisk har jag nästan hunnit avsluta min första vända i Soul Storm som Imperial Guard. Återstår bara att begrava Necrons och Eldar för att få ett ordentligt avslut på det hela. Det lär ju dock inte dröja länge innan jag återvänder för att klara ut det med en annan ras. Även mitt Team Fortress 2 spelande har återkommit. Försöker få minst 1-2 timmar varje dag bara för att finslipa min skills, just nu blir det mycker Demoman och Soldier som spelas, bara för att de är två mycket viktigt roller när det väl blir dags för PCWs.

image225

Kommentarer
Postat av: Kubbe

vad önskar du dej då?

2008-04-18 @ 10:22:06
Postat av: Nick

Ingenting matrielt, möjligtvis en spelkväll inom en snar framtid :P

Postat av: Kubbe

:D jadu det var ju inte svårt, jag är då på när som helst...

2008-04-18 @ 15:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback