Happy Birfday

Det kanske är dags att printa in ett inlägg här efter en dryg veckas frånvaro. Det har ju hänt en del sedan mitt senaste inlägg. Jag och Sophie har börjat lösa saker och tar nu en dag i taget tillsammans, vilket känns jävligt bra. Rent spelmässigt har jag inte hunnit göra så överdrivet mycket på grund av arbetet. Jag total dränkte mig i FUMBBL ett bra tag, men det har nu lugnat ner sig en aning på grund av att Marcus lyckats bli bannad i 10 dagar. Men vi kommer snart påbörja våran tunering med minst en match i veckan.

Sen har både jag och Sophie tok spelat Guitar Hero på all ledig tid. Jag har fortfarande inte helhjärtat gått över till Hard, utan försöker fixa alla Medium låter på fem stjärnor eller perfekt. Vilket inte allt är så lätt trots att det bara rör sig om 4st knappar.

Vi har fortsatt rollspela Dark Heresy, och nu har även Edvard anslutit sig med en Han-Solo liknande "Scum". Gruppen har fått i uppdrag att undersöka ett katedral ute i en öken där det mest bor vildar och okultiverat folk. Än så länge har inte så mycket hänt, men the Warp verkar vara i farten. Vi får förhoppningsvis en fortsättning inom kort. Jag har även lyckats få tag på en PDF av den kommande Inquisitors Handbook som innehåller flera kapitel av utrustning och vapen. Åtta nya världar att komma ifrån. En ny klass (Sister of Battle Adept). Och massor av bakgrund man kan köpa för exp. Ska definitivt köpa boken så fort den dyker upp i Sverige, för är det något som saknas i grundboken så är det vapen och utrustning.

Köpte även ett nytt grafikkort till min dator igår av Johan på mitt jobb. Så nu kan jag spela alla mina PC spel utan grafiska buggar eller att det hänger sig. Så nu har jag även ansökt till TF2 (och DoD) klanen Tysken Kommer!, som består av massa gammalt Pitefolk. Nu återstår det väl att se om jag platsar i deras grupp.

På min Eldar front börjar saker ljusna. Efter att ha läst lång inlägg på Warseer om taktiker, trupper och valmöjligheter, kollat modeller och priser har jag kommit fram till i alla fall vad en majoritet av min arme ska bestå av. Som Troops blir det bara Dire Avengers, min Elites ska bli Striking Scporions och Harlequins, på Heavy blir det Warithlord och Falcon. Eftersom jag fortfarande är inne på att ha Iyanden som tema pga färgerna så ska jag försöka pressa in lite Wraithguards så småning om. Nu gäller det bara att utrusta mitt HQ och kolla hur mycket poäng (och pengar) allt kommer allt sluta på. En beställning av modeller och färger bli inte förän i slutet på April.

Sen så fyller jag år idag! Grattis till mig! Åsa på mitt jobb hade till och med köpt tårta till mig vilket var en riktigt överraskning. Men det klår såklart inte Sophie överraskning till mig imorse. Tv-spel, godis och en super najs tshirt.

image224

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Grattis, så när kan man komma förbi å väldgästa å få tårta och fika? får se om jag kan vara med på ett hörn i slutet på april, skulle vara riktigt najs att kunna påbörja min BT arme :P

Inquisitors handbook låter som en bok man inte kan "överleva" utan :D

säj bara till så kommer jag över efter jobbet och kniper första platsen på Cliffs of Dover och Knights of Cydonia :D klarat Through the Fire and Flames på medium än?

2008-04-15 @ 09:36:19
Postat av: sophie

Vad bra att du tyckte om de, inte så lätt när du har alla tvspel i hela affären:)
haha, jag tror jag ska ta en powernap innan jag ska på mötet och pappa kommer:)
ses sen!
kram

Postat av: Nick

Jadu Kubbe, jobbar ju i veckan och helgen så det får nog bli ett lite senare kalas när jag har lite ledig tid. Så måste jag ju hinna fixa minst 2 tårtor om du kommer ;P

2008-04-15 @ 11:59:58
URL: http://fullfrontalnerdity.blogg.se
Postat av: Kubbe

låter bra :P

2008-04-15 @ 12:49:43
Postat av: Krille

Congrats! Ding rent utav! Vad var det för nörd apparel och spel du fick då? Pray tell!

2008-04-15 @ 13:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback