The Bard Song

Det händer inte så mycket här just nu. Känns lite som lugnet före stormen fastän man vet att det inte rör sig om något mer än en 10 sekunders hagelskur. Vet inte riktigt vad jag försöker påpeka med min natt filosofi, ingenting förmodligen. Klockan har i alla fall hunnit bli fredag. En bra dag. En löningsdag. Sen när jag kommer hem på morgonen ska jag plocka hem tvätten som glömdes i tvättstugan och försöka få ett par timmars sömn innan jag och Sophie ska till stan. Hon har något möte att gå på medan jag ska till systemet och inhandla kärringdricka som min syster kallar det (men egentligen rör det sig om vanligt vin). Jag kanske håller på att bli en kärring. Alla mina kollegor här är kvinnor som närmarsig eller passerat 40års gränsen. Våra diskutioner kretsar mest om vad vi ska äta till middag, den där soffan vi sett i en annons men aldrig kännt vi har råd att köpa, hur mycket vi avskyr att städa upp hemma och naturligtvis vilket vin som ska konsumeras.

Spelfronten har varit rätt slö på senaste tiden men samtidigt inte. Just nu är Team Fortress 2 på tapeten mer än någonsin då det börjar dra ihop sig att organisera klanen ordentligt och undertecknad ska bland annat hålla i den organiseringen. Soulstorm, Naruto och Guitar Hero har hamnat i skymundan. Sen har jag än en gång återvänt till MMO träsket jag så rebelliska sa att jag skulle undvika till WAR kommer ut. Fast denna gång är det inte Azeroth som står på menyn utan Eberon (Dungeons & Dragons - Online). Sophie tyckte att det var en bra idé att återvända och bara drygt 24 timmar senare springer jag runt med en Bard och spelar musik för att buffa min grupp. Det är ett trivsamt spel som bara kräver min uppmärksamhet en dungeon i taget. Skaffa grupp, vilket tar ca 60 sekunder, gör eran dungeon, vilket tar ca 1,5 timme, inkasera din belöning och logga ut. Perfekt.

Nästa vecka släpps det väldigt omskrivna GTA IV som ska vara någon slags revolution i berättarteknik och sandlåde spelande. Serien i sig har aldrig tilltalat mig riktigt ordentligt, men ändå har jag ägt och klarat ut samtliga spel till och med de rätt trista till PC. Så det är väl lika bra att jag beger mig till EB imorgon och förbokar ett exemplar tills på tisdag. I övrigt så vet jag inte om det kommer så många fler intressanta titlar den närmsta tiden. Dessutom vill jag nog inte lägga ut så mycket mer pengar där just nu då 40K ska börja spelas på nytt.

image229

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback