The Ghost Warriors

Nu har jag äntligen knåpat ihop min Eldar lista. Den är förvisso "bara" på 1455 poäng än så länge, men kan nog rätt enkelt utökas med lite ändring i wargear och bara öka på vissa enheter för att nå målet 1750 poäng. Om jag nu ska köpa allting nytt från Gamemaniacs så kommer kalaset gå på 2818:-, så jag hoppas Johannes har med sig något jag behöver till en bra peng. Så här ser i alla fall min lista ut ifall ni vill komma med synpunkter eller tweeka era armeér mot mig.

HQ
1x Farseer  125p
+ Spiritstone
+ Guide
+ Fortune

Troops
10x Dire Avenger - 162p
+ Exarch
+ Shimmershield
+ Bladestorm

10x Dire Avenger - 162p
+ Exarch
+ Shimmershield
+ Bladestorm

Elites
8x Striking Scorpions - 175p 
+ Exarch
+ Scorpion Claw
+ Shadowstalker

5x Wratihguard  - 221p   
+ Spiritseer
+ Conceal

5x Wratihguard  - 315p   
+ Warlock
+ Conceal
+ Wave Serpent with shuriken cannons

Heavy
1x Wraithlord - 140p   
+ Starcannon
+ Scatter Laser

1x Wraithlord  - 155p  
+ Brightlance
+ Missile Launcher

Temat är ju rätt så tydligt, Iyanden med rätt så mycket Wraiths. Mycket eldkraft omän de inte når så långt. Scorpions blir till för att anfalla när någon trupp blir låst i närstrid. Enheten i Wave Serpent kommer fungera som reserv och transporteras dit de behövs. En Wraithlord för att ta hand om tanks och andra tungt bepansrade enheter medan den andra ska kunna orsaka trubbel för större infanteri enheter.

Det som jag personligen saknar är Prince Yriel för lite kickass powers, Harlequins bara för att jag gillar de galna clownerna och möjligtvis lite fast attack - Swooping Hawks eller Warp Spiders. Men förhoppningvis kan jag utöka armen eller i alla fall skaffa enheterna för att ha lite omväxling. En Falcon skulle inte heller vara helt fel, men det känns dumt att plocka bort en Wraithlord och sabba temat.

image227

Kommentarer
Postat av: Krille

Äntligen en något så när färdig lista ^^ Tänkte komma med lite feedback. First things first. Var ska du ha din Farseer? Vi ska väl inte direkt låtsas att han är best i närstrid, för det är han/hon inte. Ta Prince Yriel istället och kläm in honom hos Scorpions eller en Dire Avenger grupp. Lacking anti-tank, ta en Falcon samt/eller Fire Dragons. Förutom det så ja, planer ainför en max 2000 poängare och dra in harlequins (genom att baka ihop Wraithguard gruppen till en stor seg jävel) och ett par Swooping Hawks skulle avrunda listan fint (som du säger).

2008-04-21 @ 19:34:15
Postat av: Kubbe

ser ut som en trevlig lista :D ska bli intressant att möta...

2008-04-21 @ 20:27:51
Postat av: Nick

Min Farseer kommer antingen gå mer WG eller en enhet Dire Avengers och hålla sig i närheten av Wratihlords bara för att kunna motverka Wraithsight. Prinsen får komma med först i en utökning av poäng, tror en Farseer är viktigare pga psy-powers för att hjälpa till att träffa med tunga vapen och skydda enheterna. Vill absolut ha med en falcon, kanske stryker en Wraithlord för den, men det sabbar ju samtidigt temat en aning. Jag tror hellre jag spider min Wraithguards i två enheter för att göra det jobbigt för motståndaren att välja mål. Men en fet 10 kan nog även spelas med i vissa fall. Planerar att försöka få in Warp Spiders som Fast Attack i en större lista. Men den här listan känns i alla fall som en stabil grund att utgå ifrån. De ändringarna du förslår blir ju inte särskilt svåra att lägga till om jag så vill :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback