Culdcept Saga

Nu har jag bytt min lilla presentations bild till en pocket-emo som ska föreställa mig själv. Tyckte att det var på tiden att jag hedrade den lilla emon i mig. Kanske bör jag klippa snedlugg, börja använda alla mina nitbälten och faktiskt skaffa lite mer svarta och randiga kläder? Det är ju trots allt bara en fas, så det kanske väl går över och plötsligt vill jag bli modsare.

Såg på Gametrailers idag om ett spel som jag inte ens visste skulle komma till Europa, än mindre till 360 exklusivt. Jag syftar så klart på Culdcept Saga som beskrivs som "monopol-möter-magic". Det är alltså ett hederligt brädspel med en hel del strategiska inlägg. Man rullar tärningar och flyttar runt på ett monopol liknande bräde, men istället för att bygga hus så lämnar man monster efter sig som ska slåss mot de andra spelarna som landar där. Naturligtvis har man sedan en massa andra kort och attribut för att orsaka bus. Spelet verkar fullkomligt perfekt för mig som suktar efter att spela mera brädspel. Med Culdcept kan jag båda göra det med mig själv (mot datorn) och över Live. Spelet verkar landa här 20:e februari om man ska tro de få webbutiker som verkar ta hem det.

Image:Culdcept Saga.jpg


Kommentarer
Postat av: Krille

Gillar piken där, era små imps! Anyway, tänkte tips om Culdcept men visste ej om du ville spela spel på konsoll längre, man kan ju nämligen spela över LIVE med eller mot varandra och spelet ska ju vara rätt billigt om jag förstått rätt.

2008-02-14 @ 13:27:50
Postat av: Nick

Jag är helt på att skaffa Culdcept och lira det över live. Såg att www.playzone.se skulle få in spelet, men hos dom skulle det kosta som vanligt. Får kanske vänta och se om webhallen trots allt tar in det.

Postat av: Edvard

Vad var det för pik?

2008-02-14 @ 22:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback