Devil May Cry

Nu väntas en helg med en massa trist jobb. Inga nätter denna gång, utan istället måste jag dra med dessa jävla eftermiddagspass, 15:00 - 23:00, som får en att missa hela dagen. Visst var jag upp redan före nio imorse och gick ut med hunden, fixade kaffet och satte mig vid 360 och mitt nya Devil May Cry 4. Jag är egentligen inget hardcore fan av serien trots att jag har en enorm Dante figur i papp från EB-Games. Jag har bara klarat ut det första spelet, gett 2:an ett kortare försök och inte ens rört 3:an.

Så det är svårt att säga vilket av sina föregångar det påminner mest om. Även om man är en helt ny karaktär denna gång så märks det ingen större skillnad, förutom att man kan dra fiender till sig med sin demoniska arm. Grafiken är top-notch, dialogerna och ljudet är sådär perfekt cheesy precis som en MTV musikvideo. Boss fighterna är klockrena och jag börjar förstå varför folk gett det så höga betyg.

Gällande mitt WoW spelande så har det börjat dala. Inte så att jag tänkt sluta spela det (än), men jag har inte raidat på länge och besöker sällan battlegrounds något mer. Fast där är största orsaken att alliance vinner varenda jävla match. Istället har jag och Sophie börjat om från början med nya karaktärer, för spelet är ju faktiskt roligast om man har någon att spela med hela tiden. Vi har bytt roller denna gång. Sophie tankar och jag helar. Skönt med lite omväxling.

Är inte ledig förän mot nästa helg. Så vi får väl se om det blir något rollspel vid de tillfället. Lule grabbarna verkar ha hittat lite annat "tidsfördriv" (haha). Jagar just nu lite billiga brädspel på tradden, så om inte annat kanske man kan få ihop tillräckligt med folk för att rulla lite tärning.

image163

Kommentarer
Postat av: Mr. Pitt

gillar ditt bloggnamn som fan :)

Postat av: Edvard

Ja, både jag och KG har ju hamnat i the tender trap lite på sistone, så att säga.

2008-02-11 @ 07:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback