Here I Stand

Yay! Mer nattpass för mig och mer bloggar att läsa för er!

Efter en extremt intensiv vecka där jag jobbat drygt 48 timmar totalt (normal för skiftjobb är 36,5) har jag kanske inte hunnit med att spela så mycket som jag kanske har velat. Det är fortfarande WoW som spelas mest för min del med TF2 i andra hand. Jag och Sophie påbörjade ett par nya karaktärer på en ny server bara för att få lite omväxling och vi tycker om att spela med varandra, men det varande inte längre än lvl 19. Som vanligt nu för tiden verkar 98% av alla som spelar vara idioter. Alla försök till att göra en instance resulterar alltid i att 3-4 personer hoppar av efter drygt 30min in. Av de senaste 15-20 försöken jag har gjort (på låg nivå) har jag bara lyckats göra SFK en gång. Istället har jag återigen gått tillbaka till min Druid och harvar vidare i battlegrounds. Om jag bara hade möjlighet skulle jag gärna raida mer, men som det ser ut nu passar sällan tiderna för mig, och jag spelar hellre rollspel på helgerna eller är med Sophie än att sitta framför WoW.

Devil May Cry 4 har jag klarat ut på lättaste nivå nu, och som KG sa var det nog så lätt, så jag har påbörjat nästa varv i hopp om mer motstånd. Spelet var ruskigt roligt och snyggt i alla fall. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska spela på Xboxen, Rock Band är ju fortfarande rätt långt bort. Kanske ska man kika lite på Lost Odessy som trots den blandade kritiken verkar vara ett spel i min smak.


Sen måste man gratulera herr Kullberg som lyckats smita in på Warhammer Online betan i veckan. Han kan ju behöva vila ögonen på något annat än WoW ett tag. Som jag förståt det är det endast Empire och Chaos som är spelbara denna vända i betan, och då även bara 3 av klasserna på varje sida. Kanske lika bra att jag inte kom in på betan (än), för jag hade väl bara sjukanmält mig i en vecka och suttit som en skogstokig tomte framför datorn. Förhoppningsvis kan de tajma spelet i samband med min semester i sommar, för då blir det 4 veckor utan sol och endast ett massa frenetiskt mus-klickande.

I helgen är jag ledig och det ryktas om Delta Green på fredag vilket jag mer än gärna deltar i. Jag börjar bli sjukt less Adams ovilja att hjälpa oss på något vettigt sätt, och att gruppen sakta men säkert glider i en oundviklig spiral av galenskap och hjälplöshet. Jag misstänker att minst 2 av agenterna kommer gå en död till mötes mycket snart och med största sannolikhet dra med sig de andra 2.


På tradden har det inte blivit mycket för min del på sista tiden. Men jag tycker att det börjar vara dags för att i alla fall dra hem en till raritet i samlingen. För tillfället finns det ett par guldkorn ute. Bland annat ett paket med Talisman, Combat Cars, Universums Härskare och Drakborgen+expansion, något som sannolikt kommer sluta runt tusenlappen eller ännu mer. Sen så jag även att GW's gamla Warrior Knight spel från 1985 ligger ute i fint skick.  Here I Stand intressant kort/brädspel som utspelar sig under reformationstiden i Europa. Elfenland ska vara ett lite lättsammare spel som inte tar flera timmar att spela klart. Någon säljer och 3st Cheez Geek kortspel som jag försökt hitta billigt, kanske blir denna gång. Sen såg jag gamla hederliga Mutant Chronicles ligga ute för 400:-(!) just nu, det brukar vanligtvis landa under 200:-, har det blivit poppis igen?

    

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback