No actual maturity required

GDC 08 har gått av stapeln (jävligt skumt uttryck) men jag har inte varit en flitig lurker och kollat in alla filmer än så länge. Det enda jag besvärat mig att lägga tid på är de nya gameplay filmer på Street Fighter IV som inte ens kan beskrivas i ord, it's just so fucking brilliant! Jag erkänner att jag i ett tidigt skede inte alls gillade övergången till 3d och tyckte även att Ken och Ryu (aka Roy) var förskräckliga, men de växer. Helt plötsligt inser man coolheten i ett dela ut slag i slowmotion och se deras anisktsuttyck vrida sig i smärta. Det finna i alla fall ingen anledning till att inte spela det här varje vaken minut. Det verkar i alla fall finnas en hel del andra godheter att beskåda. Men dessvärre är man för tillfället fast på jobbet där det finns knappt ljud eller bild tillgänglig. Istället får man njuta av tanken att man kan se allt när man väl är hemma.

Fick hem Chez Geek kortspelet igår och har hunnit bläddra igenom både korten och reglerna. Det är kort och gott ett munchkin-liknande spel där man istället för att gå upp i level ska samla på sig slack på olika sätt. Man får ett yrke i början som visar hur mycket fritid och inkomst man har, samt hur mycket slack man behöver för att vinna och självklart har alla sina för- och nackdelar. Sen är det bara att spendera sin fritid och inkomst på bästa sätt, och göra allt vad man kan för att sabba för sina rumskamrater.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback