Do it!

Nu är det dags att arbeta natt igen. Vilket betyder på tok för mycket tid på wikipedia och neatorama, och självklart meningslösa blogg inlägg. Trots att jag påstått att min "speldepression" är över har det inte blivit att jag införskaffat några nya spel, eller jo föresten. Jag började ju spela EverQuest 2 med sophie. Gjorde mig en liten troll Shadowknight som jag döpte till Qucas. Tagit mig till level 20 och stannat upp. Tror inte riktigt EQ är ett spel för mig. Det kräver på tok för mycket för min utbrända hjärna. Det är konstant nya färdigheter vid varje nivå, man måste lägga ut achivment points, köpa uppgraderingar på spells, sälja böcker hos broker, quests är utspridda över hela världen, ett crafting system som kräver mer än ett klick.. och gud vet vad. Jag säger inte att det på något sätt är dåligt, bara att det inte är för mig.. just nu.

Däremot har jag börjat med något jag sa att jag inte skulle göra. Vid ett tillfälle så loggade jag in med min level 70 Druid bara för att kolla läget lite. Det slutade med att jag blev inbjuden i en grupp för Shattered Halls och kort där efter gjorde jag 3-4 till instancer och insåg vad jag en gång älskade med spelet. De senaste dagarna har jag lyckats nöta WoW så hårt att jag kommit med i en guild som strax ska börja raida Karazhan vilket "äntligen" ger mig ett perfekt tillfälle att prova på den sidan av spelet också. Vi får väl se vars de här slutar, vågar varken lova det ena eller det andra.


I helgen är jag ledig, och vi vet alla att ledig = spelkväll. Antar att vi fortsätter där vi slutade i Delta Green, fast denna gång hänger förhoppningsvis KG's doktor med. Ska bli intressant och se hur länge jag får behålla min karaktär. Min sanity mätare börjar nära sig oroväckande gränser, och med tanke på vars vi befinner oss och vilken utrustning vi har tillgång till är det svårt att tänka sig en vettigt senario. Det positiva är att jag har ett par karaktärer i åtanke som kan ersätta min nuvarande, men jag tänker då låta Rick Goudsmith löpa linan ut.

Sen så läste jag någonstans att man ska göra listor när man inte har något annat att skriva om.
Här är det 5 främsta spelen jag ser fram emot 2008, utan inbördes ordning osv.

1 - Rock Band (det kommer bli livat till våren då det äntligen är i min ägo)
2 - Warhammer Online (det kan inte bli annat än en succé, det får inte!)
3 - Warhammer 40K: Dark Heresy (förmodligen enda rollspelet man någonsin sett fram emot)
4 - Little Big Planet (finns en möjlighet att jag skaffar PS3 för detta spel)
5 - Gears of War 2 (jag kommer skeda med GoW2 tills jag får liggsår) 


Kommentarer
Postat av: Kubbe

review på cloverfield http://www.aintitcool.com/node/35236 vem är på att se den när den kommer till sverige?

2008-01-17 @ 01:47:19
Postat av: Edvard

Horeri!

2008-01-20 @ 04:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback