In the shade

Tänkte göra ett separat inlägg där jag svammlar om icket eletroniska spel också.

I Dark Heresy så har de tappra acolyterna just klarat den första delen i Purge the Unclean. Efter att ha infiltrerat en rätt harmlös kult upptäckte de rätt många obehagliga överraskningar. En extremt farlig drog tillverkade på mänskliga hjärnor som nu "Jakes Gunner" blivit beroende av och som gav "Zarkov" rätt obehagliga upplevelser. "Hack" blev äventyrets hjälte, eller rättare sagt hans bolt-pistol, efter att ha demolerat en bunt med legosoldater och avrättat en mekansik lönnmördare i bästa möjliga läge. Nu i helgen ska vi nog fortsätta med del 2 som kommer tvinga iväg gruppen till en mystisk Space Hulk, som med största sannolikhet kommer att kräva ett offer eller två från gruppen, eller i alla fall Fate Points.

Förra veckan så drog mina Eldars ut på slagfältet än en gång. Denna gång mot deras kusiner Dark Eldar. Det gick rätt så bra ändå mot slutet då tärningar helt slutade fungera. Mina Wraithguards lyckades inte att sänka en kälke på 2 turns shooting. Mina Dire Avengers fick iväg 36 skott mot en Talos där 33 skott prickade men inte en enda 6:a på wound-roll. Riktigt i slutet fick jag äta varenda Dark Lance på spelplanen vilket bara lämnade min Farseer och en Warlock stående. Förhoppningsvis finns det lite tid även i helgen för ett nytt parti 40K för min del. Johannes är här och jag har ännu inte haft möjligthet att bekämpa varken hans Orks eller Chaos Marines.

På tradera så fyndade jag nyligen 7st Fire Dragons för en hundring vilket nog kommer ge mig lite mer valmöjligheter till min lista. Jag har även äntligen lyckats få ner en komplett 2000p lista på papper och är inte heller så överdrivet långt bort att äga listan i figurer. Fortfarande så behöver jag utöka mina elite enheter och skaffa 2 till Wraithlords, men sen bör nog det mesta vara klart. Då är det bara målningen kvar som drar mer och mer ut på tiden.



Jag hittade även
denna box på tradera som faktiskt lockar en aning. Om inte annat kan man sitta på den en stund och sälja den vidare till någon desperat själ.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

bara jag får 100xp så att jag kan bli en biomancer så är jag nöjd :D

2008-07-16 @ 17:05:11
Postat av: Krille

Boxen är en bra deal än så länge ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback