Get ready to fumbbl!

Oj, här var det tomt... var ett tag sen sist...

Nåja, idag är min näst sista dag innan semestern. Idag har jag även möjligthet att faktiskt sitta vid en dator då min adept kommer jobba kväll. Det har väl egentligen hänt en hel del sedan jag sist skrev här i bloggen, men istället för att vräka ur mig allt som hänt de senaste veckorna tänker jag bara nämna det mest aktuella.

I 40K så har det blivit ytterligare en beställning med figurer från Gamemaniacs. Jag har i stort sett en spelbar 1000p arme när som helst, men fortfarande så är ingenting färdigmålat. Jag har beställt lite extra färger som saknats, men just nu så sitter jag och kladdar på alla mina figurer istället för att måla klart någon direkt. En sista beställning med Wraithguards och en Wraithlord som är min grund komplett. Då är det bara att skaffa det där lilla extra för att nå tunerings standard och kanske har ett par extra figurer att variera mellan. Men just nu ser jag mest fram emot att spela lite test matcher mot KG, särskilt nu när 5th Edition reglerna väntar runt knuten.

Livet i FumBBl har fortsatt som vanligt. Våran lilla interna tunering är nästan helt slut. Det återstår en match mellan bröderna Nilsson som båda iof ligger sist i tuneringen, och kan inte hota toppen på något sätt. Så jag kan stolt kröna mig själv som tuneringens vinnare med mina
Dukes of Dismay. Sen har ju KG kommit på den briljanta idén att skaffa Blood Bowl brädspelet och börja spela det. Jag ser absolut inga problem med det förutom att vi i dagsläget bara är 3st som är intresserade av det. Har man inte drygt ett tiotal personer att spela mot blir det fort enformigt, ännu värre blir det ju om nu inte alla vill spela 3-4 lag åt gången. Nåja vi får se vart det leder, grundboxen måste ju fixas i första hand.

Det har ju inte blivit något rollspel på ett par dagar. Jag har suttit och väntat och väntat på att de nya böckerna skulle släppas. Vilket de gjorde, och sålde slut innan någon ens han märka att de hade kommit. Nu meddelar SF-Bok att det bara hade fått halva leveransen, men att nästa bör dyka upp i veckan eller i alla fall nästa. Så forhoppningsvis kommer vi igång med vårat Dark Heresy spelande inom en snar framtid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback