I want to hit them

Eftersom Black Industries valde att lägga ner produktionen av Dark Heresy bara dagarna efter att spelet sålt slut är det inte världens enklaste sak att få tag på. Alla de vanligaste butikerna jag brukar handla hos har slut i lagret sedan länge och tradera har ingen som vill bli av med sitt exemplar. På Ebay finns det att få tag på om du vill betala för det vill säga, priset brukar pendla mellan ~40$ till (håll i hatten) ~500$. Jag hittade dock en sida jag aldrig tidigare besökt som verkar ha det inne, men för att vara på den säkra sidan mailade jag dom.

Det är väl främst på grund av mitt spelande i Soulstorm som fått mig pepp på ett 40K rollspel. Dessvärre brukar vi ju ha så dåligt med tid för att spela just rollspel och att vi har så många igång samtidigt gör inte saken bättre. Men om inte annat så för lite skön läsning kanske man kan sikta på att spela lite i sommar då folk kanske är lite ledigare.

Läste också att Fantasy Flight Games har tagit över kontraktet från Black Industries, de har nu fulla rättigheter att producera alla böcker, kortspel och brädspel framöver, enligt dom själva kan vi se de första böckerna redan i April i år. Och om man kollar på deras sortiment just nu så tror jag på en mycket positiv utveckling framöver. Även om jag inte har någon större erfarenhet av dears rollspel har jag större av deras brädspel. World of Warcraft - Boardgame, Decent, A Game of Thrones, Starcraft - Boardgame, Arkham Horror och hur många andra spel som helst.

image201

Update: Fått svar från Ministuff de har kvar ett par exemplar

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Buy it!!!! Do it!!! DO IT KNOW!!!

2008-03-19 @ 13:33:27
Postat av: Nick

do it know? ^_^
it's already been done


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback