All in ten minutes

Så kom kvällen då man äntligen fick pröva på Dead Space som "alla" har längtat och peppat efter. Personligen har jag haft en rätt sval syn på spelet då det tillhör den genren jag spelat minnst - skräck. Spelet känns som ett ihopkok av Aliens, The Thing och Bioshock, och jag har suttit på helspänn ända sedan jag anlände vid rymdstationen USG ISHIMURA, det har faktiskt gått så långt att jag lyckats få en gnutta träningsvärk på köpet. Spelet är helt enkelt så jävla bra och det känns ännu bättre då jag inte ens hängt med i hypen utan kan upptäcka allt på egen hand så att säga.

Dead Space dök inte på ensam utan även Fable II gjorde sällskap. Dock har jag inte hunnit sätta mig ned med det ännu, utan det är ett "Sophie-exklusivt" spel tills hon är klar med det. Jag har hunnit se lite gameplay och det ser mycket lovande ut. Redan nu smids planer i min skalle om hur jag kommer härja runt och prutta min väg fram genom dess påhittade värld.

Jag har faktiskt svårt att tänka mig på fortsätta spela WAR som det ser ut just nu. Det konstanta spelandet av mig tog kol på glädjen som fanns där i början, så det kommer nog få ligga och vänta tills spelregnet till 360:n är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback