The end of the WAR?

Efter att ha nött sönder Castle Crashers och Team Fortress 2 de senaste dagarna var det med spänning jag satte mig för att aktivera WAR Open Beta igår morse. Likt många tusentals andra människor möttes jag av felmeddelande efter felmeddelande, felaktiga instruktioner om hur man skulle gå till väga, länkar som inte fungerade, tystnad från GOA (som nu även är kända som "Group of Amateurs") och bara allmänt kaos. Som vanligt i internet världen kräktes folk ut sin frustration på olika forum runt om i världen.

Själv satt jag lite små irriterad eftersom suget efter spelet är ju på topp, men samtidigt rör det sig bara om en beta, inte ens det färdiga spelet. Men jag kan hålla med om att GOA var värdelösa på att informera massan om vad som gått fel och varför. Kortfattat är den officiella förklaringen att account-servern blivit överbelastad medan själva realm-servern pallat trycket, och att den enromt höga trafik till sidan bara varit en liten faktor. Det kan dock tyckas märkligt att den Amerikanska betan i stort sett gick smärtfritt. Samtidigt är det faktiskt rätt underhållande att lurka omkring i forumen och höra hur det här är "the worst MMO Beta launch in history", "the end of WAR" och "You just lost half of the player base".

Aja, jag har då väntat så sjukt länge på det här spelet så jag kan gott vänta ett tag till. Dessutom behöver jag bara betan för att se hur min dator pallar med det. Högst troligt får jag leka lite med inställningarna och sänka dem tills jag köpt mer RAM. Förhoppningsvis funkar spelet bättre för Sophie som också fick en beta nyckel igår.


Kommentarer
Postat av: Sophie

Yay jag står med i din blogg! lolz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback